Καλέστε μας! 2182180284
Σύνθετη
Αναζήτηση
  1. Αρχική
  2. Debate: Μελομακάρονα vs Κουραμπιέδες!
Debate: Μελομακάρονα vs Κουραμπιέδες!

Debate: Μελομακάρονα vs Κουραμπιέδες!

  • December 19, 2014
  • 0 Likes
  • 30 Views
  • 0 Comments

Η Γεωργία Καπώλη, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc, Αντιπρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας, Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Νεμέας Κορινθίας, εξηγεί στο Υγείαonline.gr, ποιο χριστουγεννιάτικο γλυκό είναι προτιμότερο να καταναλώνουμε. Κουραμπιέδες ή μελομακάρονα;

   
   
Τα Χριστούγεννα βρίσκονται προ των πυλών και δίλημμα αποτελεί το πόσα μελομακάρονα ή κουραμπιέδες μπορούμε να καταναλώσουμε χωρίς να επιβαρυνθούμε με περιττά κιλά, καθώς επίσης και τι από τα δύο γλυκά είναι προτιμότερο να καταναλώνουμε.
    
Μελομακάρονα

•    Σύσταση ανά 100γρ (2 κομμάτια)
    
•    Θερμίδες: 365 kcal
    
•    Πρωτεΐνες: 3,6γρ
    
•    Ολικό λίπος: 19,1γρ
    
•    Κορεσμένο λίπος: 2,5γρ
    
•    Μονοακόρεστα λιπαρά:11,5γρ
    
•    Πολυακόρεστα λιπαρά: 4γρ
    
•    Χοληστερόλη: 0

Διατροφικό σχόλιο: Το δίδυμο ελαιόλαδο και καρύδια αποτελούν πολύ καλή πηγή αντιοξειδωτικών βιταμινών (κυρίως Ε) και καλών ωφέλιμων λιπαρών (μονοακόρεστα και πολυακόρεστα) λιπαρά, τα οποία έχουν καρδιοπροστατευτική δράση. Ο συνδυασμός μέλι και καρύδια προσφέρουν στον οργανισμό βιταμίνες του συμπλέγματος Β με αποτέλεσμα να ενισχύεται η πνευματική διαύγεια, η μνήμη και η καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος. Η κανέλλα η οποία προστίθεται στα μελομακάρονα περιέχει ποσότητα σιδήρου με μεγάλη βιοδιαθεσιμότητα και σε συνδυασμό με τη βιταμίνη C του ξύσματος πορτοκαλιού τονώνει την άμυνα του οργανισμού και συμβάλλει στην πρόληψη της αναιμίας.
    
Κουραμπιέδες
    
•    Σύσταση ανά 100γρ (2 κομμάτια)
    
•    Θερμίδες: 463 kcal
    
•    Πρωτεΐνες: 7.8γρ
    
•    Ολικό λίπος: 26.9γρ
    
•    Κορεσμένο λίπος: 12.6γρ
    
•    Μονοακόρεστα λιπαρά: 9,5γρ
    
•    Πολυακόρεστα λιπαρά: 2,9γρ
    
•    Χοληστερόλη: 80

Διατροφικό σχόλιο: το βούτυρο το οποίο προστίθεται στον κουραμπιέ έχει αυξημένη περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά οξέα, που αυξάνουν τα επίπεδα τόσο της ολικής, όσο και της κακής χοληστερόλης του αίματος και σχετίζονται μακροπρόθεσμα με πολλά χρόνια νοσήματα. Επιπρόσθετα οι κουραμπιέδες είναι πλούσιοι σε ζάχαρη, η οποία απειλεί την υγεία των δοντιών (τερηδόνα) και η υπερβολική πρόσληψή της είναι πιθανόν να οδηγήσει σε παχυσαρκία.
    
Συνεπώς, στο ερώτημα «Μελομακάρονα ή κουραμπιέδες», νικητής είναι το μελομακάρονο χάρη στην υψηλή του περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές βιταμίνες (C, E) και σε καλά λιπαρά. Ωστόσο, και σε αυτήν την περίπτωση η ποσότητα που καταναλώνεται θα πρέπει να είναι μικρή (2-3 κομμάτια/εβδομάδα) στα πλαίσια μίας ισορροπημένης διατροφής και ενός υγιεινού τρόπου ζωής.
    
Γεωργία Καπώλη
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, ΜSc
Αντιπρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου
«ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ» – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Νεμέας Κορινθίας

www.logodiatrofis.gr

Επιμέλεια άρθρου υγείας: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline