Sign In

Άρθρα για την υγεία

Τελευταία Άρθρα
Κρίσεις πανικού και κρίσεις άγχους: Πώς εκδηλώνονται και ποιες οι διαφορές τους;

Κρίσεις πανικού και κρίσεις άγχους: Πώς εκδηλώνονται και ποιες οι διαφορές τους;

Καλεσμένη στην εκπομπή «Όλα για τη ζωή μας» του Μιχάλη Κεφαλογιάννη ήταν η ηθοποιός Λίλα Μπακλέση και η ψυχολόγος, Άντζυ Καλούση, και μίλησαν για το άγχος, τις κρίσεις πανικού καθώς και για το πώς κανείς μπορεί να διαχειριστεί αυτές τις καταστάσεις.

Διαστάσεις επιδημίας παίρνουν οι κρίσεις πανικού τα τελευταία χρόνια. Υπολογίζεται ότι τουλάχιστον 400 χιλιάδες Έλληνες υποφέρουν από αυτές σε τακτά χρονικά διαστήματα και πλέον οι ψυχολόγοι κάνουν λόγο για «συναισθηματικό τσουνάμι» που πολλοί άνθρωποι δυσκολεύονται να διαχειριστούν.

Η Λίλα Μπακλέση αποκάλυψε πως έχει βιώσει κρίσεις πανικού και είπε πως της εμφανίστηκαν για πρώτη φορά όταν προέκυψε ένα μεγάλο κενό από τις παραστάσεις, τα γυρίσματα.

«Νόμιζα ότι πεθαίνω, ότι έχω κάποιο πρόβλημα στην καρδιά μου» δήλωσε χαρακτηριστικά, αναφορικά με την πρώτη κρίση πανικού που βίωσε.

Στην ερώτηση εάν είχε δει κάποια σημάδια, που τυχόν την είχαν προειδοποίησει γι’ αυτό που θα ερχόταν, η ίδια απαντά πως «δεν πρόλαβα να το επεξεργαστώ, γιατί μόλις είχα τελειώσει από το Εθνικό, ξεκίνησα τη σειρά, με αποτέλεσμα να αλλάξει άρδην η ζωή μου λόγω της αναγνωρισιμότητας, ήταν σοκαριστικο!»

Η ψυχολόγος επισήμανε πως η πρώτη κρίση πανικού δεν έχει να κάνει με μια στρεσογόνο κατάσταση, αλλά εμφανίζεται μετά από ένα μεγάλο διάστημα μέσα στο οποίο έχουμε βιώσει έντονο στρες, μεγάλη πίεση και συγκεκριμένα τη στιγμή που χαλαρώνουμε.

Τα συμπτώματα είναι πολλά και σε επίπεδο σκέψης και σε επίπεδο οργανικής κατάστασης και δεν είναι καθόλου προβλέψιμα, αλλά όταν τα αντιληφθούμε γίνονται όλο και εντονότερα.

«Αρχίζεις και σκέφτεσαι πως πεθαίνεις, κάτι μου συμβαίνει, έχω χάσει τον πλήρη έλεγχο και μετά αρχίζεις και βιώνεις ταχυπαλμία, δεν μπορείς να αναπνεύσεις καλά, νιώθεις ένα βάρος έντονο στο στήθος, φοβάσαι πως θα πάθεις καρδιακό». επισήμανε.

Σχετικά με τις διαφορές μεταξύ των κρίσεων άγχους και πανικού, η κ. Καλούση επισήμανε πως για να υπάρξει κρίση άγχους πρέπει να έχει προηγηθεί ένα συγκεκριμένο ερέθισμα, επίσης τα συμπτώματα είναι πιο ήπια και εμφανή. «Νιώθεις πως δεν είσαι καλά, αλλά δε νιώθεις τον πανικό».

Ο πανικός έρχεται από το πουθενά, χωρίς κάποιο ερέθισμα, ξεκινά να εντείνεται και ξαφνικά σταματά, εξήγησε η ψυχολόγος.

Τέλος, η κ. Καλούση ανέλυσε τους τρόπους που μπορούμε να αντιμετωπίσουμε στην πράξη μία κρίση πανικού.

Related Posts