Εκτύπωση
Κατηγορία: Άθληση και Υγεία
Εμφανίσεις: 1480
Σηκώνεσαι το πρωί και κάθεσαι ένα μισάωρο στην κουζίνα για το πρωινό. Μετά μπαίνεις στο αμάξι για να πας στη δουλειά. Άλλο ένα 20λεπτο καθιστός.
        
Πας στη δουλειά και από τον μεγάλο φόρτο ξεχνάς να σηκωθείς. Συμπληρώνεις 6-7 ώρες καθιστός. Σταματάς για λίγο. Κάνεις μια βόλτα και συνεχίζεις για άλλες 3 ώρες. Μετά γυρνάς σπίτι και κάθεσαι 2-3 ώρες στο λάπτοπ. Συνολικά μιλάμε για 12-14 ώρες την ημέρα. Κι αν υπολογίζουμε ότι τις 7-8 κοιμάσαι, τότε έχουμε μόλις 2-3 ώρες στις οποίες περπατάς ή κάνεις κάποια υποτυπώδη γυμναστική.
        
Όλο αυτό μπορεί να μην σου δημιουργεί προβλήματα τώρα που είσαι ακόμα νέος σχετικά, αλλά όταν φτάσεις σε μια ηλικία μετά τα 50 θα δεις ότι θα δημιουργηθούν προβλήματα. Ως επί το πλείστον κινητικά. Κι αυτό δεν είναι απλώς μια γενική εκτίμηση. Είναι ένα δεδομένο. Ένα δεδομένο που προέκυψε από την έρευνα της Λορέτα ΝτιΠιέτρο, καθηγήτριας στο Milken Institute School of Public Health στο Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον.
        
Η ΝτιΠιέτρο εξέτασε μια ομάδα ατόμων ηλικίας 50-71 ετών και εστίασε στις κινητικές τους συνήθειες και ικανότητες για ένα διάστημα 8 ως 10 έτη.  Όσοι περνούσαν τόσες πολλές ώρες καθιστοί μέσα στην ημέρα, στο τέλος της έρευνας είχαν τριπλάσια πιθανότητα να αντιμετωπίσουν σοβαρή δυσκολία στο περπάτημα.
        
Ως και παντελή αδυναμία. Η ΝτιΠιέτρο τονίζει ότι σε μια ηλικία από 40 και κάτω, μια ώρα γυμναστική μπορεί να ρεφάρει για το πολύ καθισιό. Όταν όμως είσαι στα 60-65, τότε ρισκάρεις αρκετά αν δεν περπατάς ή δεν είσαι όρθιος σχετικά ίδιο χρόνο με αυτόν που σε απολαμβάνει η καρέκλα σου.
        
Πηγή: NPR.org
        
Επιμέλεια θέματος: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline