Sign In

Άρθρα για την υγεία

Τελευταία Άρθρα
Παγκόσμια Ημέρα Υγείας 2022: «Ο πλανήτης μας, η υγεία μας»

Παγκόσμια Ημέρα Υγείας 2022: «Ο πλανήτης μας, η υγεία μας»

Εξαιτίας της πανδημίας που ταλανίζει το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη εδώ και δύο χρόνια όλοι μας έχουμε δώσει έμφαση στη διατήρηση της καλής μας υγείας και στη θωράκιση του ανοσοποιητικού μας. Ένας από τους τρόπους να επιτευχθεί είναι η σωστή διατροφή.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) έχει ορίσει την 7η Απριλίου κάθε έτους ως Παγκόσμια Ημέρα Υγείας θέλοντας να επικεντρωθεί στα επικρατέστερα ζητήματα υγείας που απαιτούν την άμεση προσοχή μας.

Να θυμίσουμε πως η Παγκόσμια Ημέρα Υγείας, καθιερώθηκε το 1948 και άρχισε να γιορτάζεται κάθε χρόνο από 1950.

Το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Υγείας για το 2021 ήταν «η οικοδόμηση ενός δικαιότερου, υγιέστερου κόσμου για όλους», η οποία επικεντρώθηκε στην επίτευξη της καλής υγείας για τους ανθρώπους απ’ όλα τα κοινωνικά στρώματα, ανεξάρτητα από την ηλικία, τη φυλή, τη θρησκεία και την κοινωνικοοικονομική τους κατάσταση.

«Ο πλανήτης μας, η υγεία μας»

Το φετινό θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Υγείας έχει ως στόχο να κατευθύνει την παγκόσμια προσοχή προς την ευημερία του πλανήτη και των ανθρώπων που ζουν σε αυτόν. «Εν μέσω της COVID-19 αυξάνονται οι ασθένειες όπως ο καρκίνος, το άσθμα και οι καρδιακές παθήσεις.

Ο ΠΟΥ εστιάζει το παγκόσμιο ενδιαφέρον σε επείγουσες δράσεις που απαιτούνται για τη διατήρηση της υγείας των ανθρώπων και του πλανήτη και θα προωθήσει ένα κίνημα για τη δημιουργία κοινωνιών που επικεντρώνονται στην ευημερία.

13 εκατομμύρια θάνατοι σε όλο τον κόσμο οφείλονται σε περιβαλλοντικά αίτια

Ο ΠΟΥ εκτιμά ότι περισσότεροι από 13 εκατομμύρια θάνατοι σε όλο τον κόσμο σε ετήσια βάση οφείλονται σε περιβαλλοντικά αίτια που θα μπορούσαν να αποφευχθούν. Στα περιβαλλοντικά αίτια συμπεριλαμβάνεται η κλιματική κρίση, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή για την υγεία που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα. Η κλιματική κρίση αποτελεί, επίσης, μια υγειονομική κρίση.

Όταν αναφερόμαστε στους περιβαλλοντικούς παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την υγεία μας, η ρύπανση είναι η πρώτη που μας έρχεται στο μυαλό. Έτσι, υιοθετώντας μια διατροφή που περιλαμβάνει τρόφιμα που μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης θα κάνουμε το πρώτο βήμα προκειμένου να την μειώσουμε.

5 τρόφιμα που μπορούν να καταπολεμήσουν τις επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης

Κουρκουμάς: Βραβευμένος για τις υψηλές αντιφλεγμονώδεις και αντιβακτηριακές του ιδιότητες, ο κουρκουμάς ή κουρκούμη αποτελεί μια από τις καλύτερες τροφές για να αποτρέψει όχι μόνο παθήσεις που έχουν δημιουργηθεί από το κλίμα αλλά και ένα εύρος άλλων ασθενειών.

Σπανάκι: Η διατροφολόγος Rupali Datta αναφέρει για την εν λόγω υπερτροφή:«Η χλωροφύλλη δίνει στο λαχανικό το πράσινο χρώμα του και είναι η ίδια χλωροφύλλη που προσδίδει στο σπανάκι τις ισχυρές αντιοξειδωτικές του ιδιότητες που είναι γνωστό ότι συμβάλουν στην υγεία των πνευμόνων».

Ντομάτες: Το εν λόγω λαχανικό χρησιμοποιείται σχεδόν σε κάθε συνταγή δίνοντας νοστιμάδα και χρώμα ακόμη στο πιο «ταπεινό» φαγητό. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο European Respiratory Journal υπογράμμισε τα οφέλη της αναφέροντας: «Οι ενήλικες που έτρωγαν περισσότερες από δύο ντομάτες την ημέρα είχαν βραδύτερο ρυθμό μείωσης της φυσικής πνευμονικής λειτουργίας».

Μπρόκολο: Το πανεπιστήμιο Johns Hopkins αποκάλυψε στη μελέτη του ότι το μπρόκολο περιέχει σουλφοραφάνη, μια αντικαρκινογόνα ένωση που συμβάλει στην αποβολή των τοξινών που σχετίζονται με την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Λιναρόσπορος: Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που υπάρχουν σε αυτούς τους σπόρους έχουν βρεθεί ότι προστατεύουν το καρδιαγγειακό σύστημα μειώνοντας τις επιπτώσεις της αιθαλομίχλης. Επίσης, τα φυτοοιστρογόνα (φυτικές ενώσεις που έχουν την ικανότητα να δρουν με παρόμοιο τρόπο με αυτόν των οιστρογόνων, που παράγονται από το ανθρώπινο σώμα) που υπάρχουν επίσης στους λιναρόσπορους παρέχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες για την προστασία των πνευμόνων από όλα τα είδη συμπτωμάτων που σχετίζονται με τη ρύπανση.

Εν κατακλείδι, την φετινή Παγκόσμια Ημέρα Υγείας 2022, δεσμευθείτε να δώσετε στον εαυτό σας και στην οικογένειά σας μια υγιή και ευτυχισμένη ζωή αρχής γενομένης της υιοθέτησης μιας υγιεινής διατροφής.

Πηγή: Food.ndtv.com

Related Posts