Καλέστε μας! 2182180284
Σύνθετη
Αναζήτηση
  1. Αρχική
  2. Καλοκαιρινά επιδόρπια με λίγες θερμίδες
Καλοκαιρινά επιδόρπια με λίγες θερμίδες

Καλοκαιρινά επιδόρπια με λίγες θερμίδες

  • July 20, 2015
  • 0 Likes
  • 43 Views
  • 0 Comments

altH Κάλλια Θ. Γιαννιτσοπούλου, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc, MBA, SRD, Επιστημονική Διευθύντρια του Διαιτολογικού Κέντρου «Σώμα Υγιές», μέλος του Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων, εξηγεί στο Υγείαonline.gr, πως μπορούμε να δημιουργήσουμε μόνοι μας 7 καλοκαιρινά επιδόρπια με λίγες θερμίδες.

Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και πλέον η σοκολάτα δεν αποτελεί το γλυκό της επιλογής μας. Γνωρίζοντας την ανάγκη του κόσμου για πιο δροσερά αλλά παράλληλα χαμηλοθερμιδικά καλοκαιρινά γλυκά, ετοιμάσαμε για εσάς μια ολοκληρωμένη πρόταση με συνταγές για δροσερά επιδόρπια που συλλέξαμε από το διαδίκτυο. Κάποιες συνταγές τις τροποποιήσαμε και κάποιες άλλες τις παρουσιάζουμε αυτούσιες.

Ευχόμαστε να τις βρείτε γευστικές!

Ζελέ γιαούρτι με φρούτα
Υλικά (για 4-6 άτομα)

•     150γρ βερίκοκα και 150γρ νεκταρίνια
•     50 γρ. ακτινίδια κομμένα στα δύο
•     200 γρ. κεράσια, καθαρισμένα και κομμένα στα δύο 1
•     κιλό γιαούρτι  
•     125 γρ. ζάχαρη άχνη
•     25 γρ. ζελατίνα σε σκόνη 120 ml ζεστό νερό

Εκτέλεση: Στο μπολ του μίξερ χτυπάτε το γιαούρτι, προσθέτετε τη ζάχαρη και τα φρούτα, εκτός από τα κεράσια. Διαλύετε τη ζελατίνα στο ζεστό νερό και την ανακατεύετε καλά με το μείγμα. Στη συνέχεια προσθέτετε στο μείγμα τα κεράσια και το βάζετε σε μια φόρμα για κέικ. Αφήνετε το γλυκό να πήξει στο ψυγείο για 2-3 ώρες. Μπορείτε να το μοιράσετε και σε ατομικά μπολ.

Ζελέ με μπισκότα πτι μπερ και φιλαδέλφια λάιτ
Υλικά (για 10-12 μερίδες)

•     1 κουτί  μπισκότα πτι μπερ
•     1 κουτί Philadelphia light
•     1 κουτί ζελέ light (πχ. κεράσι ή φράουλα)
•     200ml κρέμα γάλακτος light
•     2-3 κουταλιές του γλυκού βούτυρο Βιτάμ light
•     1 βαζάκι μαρμελάδα χωρίς ζάχαρη (πχ. βύσσινο)

Εκτέλεση: Χρησιμοποιώντας το μούλτι θριμματίζουμε τα μπισκότα και τα τοποθετούμε στη βάση του ταψιού. Λιώνουμε το βούτυρο και το απλώνουμε πάνω από το μπισκότο. Το ανακατεύουμε μέχρι να γίνει ενιαίο και μετά το απλώνουμε στο ταψάκι μας. Φτιάχνουμε το φρουί ζελέ. Σε ένα μπολ, χτυπάμε με το μίξερ χειρός την κρέμα γάλακτος με το τυρί Philadelphia. Όταν δέσει ρίχνουμε το φρουί ζελέ και ανακατεύουμε μέχρι να πάρει ένα απαλό ροζ χρώμα. Ρίχνουμε τη κρέμα  στη βάση μπισκότου και  βάζουμε το γλυκό στο ψυγείο. Όταν το γλυκό μας παγώσει και γίνει συμπαγές απλώνουμε τη μαρμελάδα.

alt

Παγωτό Ξυλάκι Καρπούζι και Πεπόνι (50 θερμίδες)

Υλικά

•     2 1/2 φλιτζάνια κομμένα σε κύβους καρπούζι και πεπόνι
•     1/2 φλιτζάνι φρέσκα ή κατεψυγμένα βατόμουρα
•     1/4 φλιτζάνι ζάχαρη
•     5 κουταλάκια του γλυκού χυμό λεμονιού
•     1 κουταλιά ανοιχτόχρωμο σιρόπι καλαμποκιού

Εκτέλεση: Πρόσθεσε όλα τα συστατικά σε ένα μπλέντερ να γίνουν smoothie. Πέρασε το μίγμα από πετσέτα κουζίνας, τουλπάνι ή γάζα και στύψε ώστε να κρατήσεις μόνο τα υγρά. Ρίξε το υγρό σε φορμάκια για παγωτό. Κάλυψε τα φορμάκια με αλουμινόχαρτο και κόψτε μια σχισμή στο αλουμινόχαρτο. Βάλε στη σχισμή από ένα ξυλάκι παγωτού. Άφησέ τα στην κατάψυξη αρκετές ώρες ή όλη τη νύχτα. Σέρβιρε αφαιρώντας από τα καλούπια

Πουτίνγκα Λεμονιού
Υλικά

•     1 φλιτζάνι ζάχαρη
•     1/3 κούπας για κάθε χρήση αλεύρι
•     1/8 κουταλάκι του γλυκού αλάτι
•     1 φλιτζάνι γάλα χαμηλό σε λιπαρά
•     2 κουταλάκια του γλυκού φρέσκο ξύσμα λεμονιού
•     1/2 φλιτζάνι χυμό λεμονιού
•     2 κουταλιές της σούπας λιωμένο βούτυρο
•     2 μεγάλοι κρόκοι αυγών
•     3 μεγάλα ασπράδια αυγών
•     Ζάχαρη άχνη για το πασπάλισμα

Εκτέλεση: Προθέρμανε το φούρνο στους 180° C. Ψέκασε με σπρέι μαγειρικής 8 φορμάκια για κέικ και τοποθέτησέ τα μέσα σε ένα μεγάλο ταψί. Βράσε σε μια κατσαρόλα νερό. Ανακάτεψε 3/4 φλιτζάνια κρυσταλλική ζάχαρη, αλεύρι και αλάτι σε ένα μεσαίο μπολ. Κάνε μια λακούβα στο κέντρο τους. Ρίξε στη λακούβα το γάλα, το ξύσμα λεμονιού, το χυμό λεμονιού, το βούτυρο και τους κρόκους αυγών και ανακάτεψε καλά μέχρι να λιώσουν. Χτύπησε τα ασπράδια αυγών σε ένα μπολ με ηλεκτρικό μίξερ σε μέτρια ταχύτητα μέχρι να γίνουν μαρέγκα. Σταδιακά πρόσθεσε το υπόλοιπο 1/4 φλιτζάνι ζάχαρη και συνέχισε να ανακατεύεις μέχρι να σφίξουν. Ρίξε τα ασπράδια μέσα στη ζύμη ανακατεύοντας απαλά. Χώρισε το μείγμα ομοιόμορφα στα φορμάκια και βάλτα στο ταψί. Βάλε το ταψί στο φούρνο και προσεκτικά χύσε αρκετό βρασμένο νερό να φτάσει σχεδόν στη μέση τα φορμάκια. Ψήσε τα κεκάκια μέχρι να ροδίσουν και να μπορούν να βγουν από τα φορμάκια, περίπου 25 – 30 λεπτά. Άσε τα φορμάκια να κρυώσουν για 15 λεπτά. Πασπάλισε με ζάχαρη άχνη και σέρβιρε ζεστά ή σε θερμοκρασία δωματίου.

Κρέμα μπανάνα με στρώσεις μπισκότο
Υλικά

•     1 φλιτζάνι γάλα
•     1/2 φλιτζάνι ζάχαρη
•     3 κ.σ. αλεύρι  
•     1 πρέζα αλάτι
•     2 κρόκους αυγού ελαφρώς χτυπημένους
•     1 βανίλια
•     2 μεγάλες μπανάνες
•     2 κ.σ. χυμό λεμόνι
•     ½ πακέτο μπισκότα digestive light τριμμένα (120γρ. περίπου)
•     Κανέλα σε σκόνη

Εκτέλεση: Ζέστανε το γάλα σε ένα κατσαρολάκι να αχνίσει (πριν βράσει). Ανάμειξε τη ζάχαρη, το αλεύρι και το αλάτι σε ένα μεγάλο μπολ και γύρισε εκεί το ζεστό γάλα ανακατεύοντας ώσπου να πάρεις ένα ομοιόμορφο μείγμα. Γύρισε το μείγμα πίσω στην κατσαρόλα και ανακάτεψε ζωηρά σε χαμηλή φωτιά για μερικά λεπτά να πήξει. Πρόσθεσε και τα αυγά και ανακάτεψε γρήγορα να μην ψηθεί το αυγό. Συνέχισε για μερικά λεπτά. Άφησε την κρέμα να κρυώσει, ανακατεύοντας ανά διαστήματα. Λιώσε τη μια μπανάνα, πρόσθεσε το χυμό λεμόνι και τη βανίλια. Συμπλήρωσε τον πολτό μπανάνας στην κρέμα σου που έχει κρυώσει. Στήσε το γλυκό. Βάλε 2 κ.σ. κρέμα στο ποτήρι. Από πάνω πρόσθεσε μια στρώση τριμμένο μπισκότο. Βάλε άλλη μια στρώση κρέμα και πάλι μπισκότο. Σκέπασε με κρέμα μέχρι το χείλος του ποτηριού. Κάνε και για τα έξι ποτήρια και άφησε στο ψυγείο για 30′ λεπτά. Σέρβιρε με δυο, τρεις φέτες μπανάνα (από τη δεύτερη μπανάνα που κράτησες) και κανέλα.

alt

Πανακότα με lime και μέλι
Υλικά (για 4-6 μερίδες)

•     1/2 φλιτζάνι κρέμα γάλακτος με χαμηλά λιπαρά
•     1/2 φλιτζάνι χαμηλό σε λιπαρά ζαχαρούχο συμπυκνωμένο γάλα
•     2 κουταλιές της σούπας ξύσμα λάιμ
•     1/4 κουταλάκι του γλυκού αλάτι
•     1 φλιτζάνι γάλα με 2% λιπαρά
•     1 1/4 κουταλάκια του γλυκού ζελατίνη
•     2 κουταλιές της σούπας χυμό λάιμ
•     Σπρέι μαγειρικής
•     1 1/2 κουταλιές της σούπας μέλι
•     1 κουταλάκι του γλυκού ανάλατο βούτυρο
•     10 τριμμένα μπισκότα χαμηλά σε λιπαρά

Εκτέλεση: Πρόσθεσε τα πρώτα 3 συστατικά και 1/8 κουταλάκι του γλυκού αλάτι σε μια μικρή κατσαρόλα και άφησέ τα να πάρουν βράση. Αφαίρεσε την κατσαρόλα από τη φωτιά, σκέπασέ την και άφησέ την για 30 λεπτά. Βάλε 1/4 φλιτζάνι γάλα 2% σε λιπαρά σε ένα μεσαίο μπολ. Πασπάλισε τη ζελατίνη στο γάλα και άφησέ το για 10 λεπτά. Βάλε ξανά την κατσαρόλα σε μέτρια προς υψηλή φωτιά και άφησέ το να σιγοβράσει. Πρόσθεσε το ζεστό μείγμα γάλακτος στο μείγμα ζελατίνης, ανακατεύοντας μέχρι να διαλυθεί η ζελατίνη. Πρόσθεσε και το υπόλοιπο 3/4 φλιτζάνι γάλα με 2% λιπαρά. Σούρωσε το γάλα μέσα από πετσέτα κουζίνας για να μη μείνουν υπολείμματα ζελατίνης. Ανακάτεψε μέσα σε 1 κουταλιά της σούπας χυμό λάιμ. Χώρισε το μείγμα ομοιόμορφα σε 4 φορμάκια που έχεις ψεκάσει με σπρέι μαγειρικής. Κάλυψέ τα με πλαστική μεμβράνη και το βάλε τα στο ψυγείο για όλη τη νύχτα. Ανακάτεψε το υπόλοιπο χυμό με 1 κουταλιά της σούπας μέλι. Λιώσε το βούτυρο σε ένα μικρό τηγάνι σε μέτρια φωτιά. Πρόσθεσε τα μπισκότα και το υπόλοιπο 1/8 κουταλάκι του γλυκού αλάτι. Μαγείρεψε για 1 λεπτό ή μέχρι να ψηθούν ελαφρώς, ανακατεύοντας συνεχώς. Άφησέ τα να κρυώσουν εντελώς. Για να σερβίρεις, χαλάρωσε τις άκρες της πανακότας με ένα μαχαίρι ή μια σπάτουλα. Γύρισε ανάποδα τα φορμάκια σε πιατάκια και πασπάλισε το καθένα με μείγμα μελιού (περίπου 2 κουταλάκια του γλυκού) και την κορυφή με περίπου 2 κουταλάκια του γλυκού μπισκότo.

Νεκταρίνια με γιαούρτι
Υλικά (για 4 μερίδες)

•     500γρ νεκταρίνια
•     2 κουταλιές της σούπας κονιάκ
•     3 κουταλιές καστανή ζάχαρη
•     2 γιαούρτια τύπου στραγγιστό (με χαμηλά λιπαρά)

Εκτέλεση: Κόβουμε τα νεκταρίνια σε μικρά κομμάτια, τις ανακατεύουμε με τη ζάχαρη και το κονιάκ και τις αφήνουμε τουλάχιστον για δύο ώρες στο ψυγείο μέχρι να βγάλουν το σιρόπι τους. Στη συνέχεια βάζουμε μισό κεσεδάκι γιαούρτι (περ. 100 γρ.) σε ένα μπολάκι και το γαρνίρουμε με τα νεκταρίνια που έχουμε ετοιμάσει.

Κάλλια Θ. Γιαννιτσοπούλου
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, ΜSc, MBA, SRD
Επιστημονική Διευθύντρια του Διαιτολογικού Κέντρου ‘Σώμα Υγιές’
www.somaygies.gr


Επιμέλεια άρθρου υγείας: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline