Καλέστε μας! 2182180284
Σύνθετη
Αναζήτηση
  1. Αρχική
  2. Ακόμη και η “φασίνα” ευεργετεί το μυαλό
Ακόμη και η “φασίνα” ευεργετεί το μυαλό

Ακόμη και η “φασίνα” ευεργετεί το μυαλό

  • April 15, 2010
  • 0 Likes
  • 12 Views
  • 0 Comments

Ερευνητική ομάδα από το University College London, εξετάζοντας τη σωματική δραστηριότητα και την πνευματική κατάσταση 20.000 ανθρώπων, διαπίστωσε ότι όσο πιο σωματικά δραστήριοι ήταν οι συμμετέχοντες τόσο λιγότερες ήταν οι πιθανότητες να εμφανίσουν προβλήματα όπως στρες, νευρικότητα ή κατάθλιψη.

Συγκεκριμένα, οι εθελοντές που συμμετείχαν σε αθλητικές δραστηριότητες τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα είχαν 33% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν προβλήματα με την πνευματική τους λειτουργία. Το αντίστοιχο ποσοστό για τους ανθρώπους που έκαναν καθημερινά δουλειές σπιτιού αλλά και για όσους περπατούσαν ήταν 20%. Οι επιστήμονες ωστόσο διευκρινίζουν ότι η σωματική δραστηριότητα πρέπει να διαρκεί τουλάχιστον 20 λεπτά ημερησίως.

«Πολλές έρευνες έχουν επισημάνει την ευεργετική επίδραση που έχει η σωματική δραστηριότητα στην πνευματική λειτουργία των ανθρώπων. Ωστόσο, με την παρούσα μελέτη καταφέραμε να προσδιορίσουμε την ακριβή ποσότητα της σωματικής δραστηριότητας που προάγει την πνευματική υγεία», σχολιάζει Mark Hamer από το University College London.

Μια πιθανή εξήγηση για τις ευεργετικές ιδιότητες της σωματικής δραστηριότητας είναι ότι πιθανώς να καταστέλλει τη λειτουργία κάποιων βιολογικών παραγόντων κινδύνου που ευθύνονται για την κατάθλιψη, όπως την έλλειψη ανοχής στη γλυκόζη, τα καρδιαγγειακά νοσήματα και τις φλεγμονές. Οι ερευνητές ωστόσο παραδέχονται ότι οι άνθρωποι με προβλήματα, όπως άγχος, είναι λιγότερο πιθανό να έχουν σωματική δραστηριότητα.

Τα ευεργετήματα της άσκησης στην πνευματική υγεία επισημαίνονται και σε μια δεύτερη μελέτη Καναδών επιστημόνων από το πανεπιστήμιο του Τορόντο. Εξετάζοντας 400 ενήλικες ηλικίας 55-85 ετών, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι μέσης ηλικίας ή και μεγαλύτερης ηλικίας που κάνουν τακτική αεροβική άσκηση ‘εκπαιδεύουν’ το σώμα τους να χρησιμοποιεί το οξυγόνο περισσότερο αποτελεσματικά, γεγονός που συμβάλλει στην καθυστέρηση της βιολογικής γήρανσης κατά 12 χρόνια.

«Η αερόβια άσκηση περιλαμβάνει όλα τα είδη δραστηριότητας, από τον χορό έως και το κολύμπι. Ποτέ δεν είναι αργά για να ξεκινήσουμε να γυμνάζουμε το σώμα μας», αναφέρει η Lorna Layward, που συμμετείχε στην έρευνα.

Και οι δυο μελέτες δημοσιεύονται στο British Journal of Sports Medicine

Πηγή:  BBC

Επιμέλεια θέματος: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline