Sign In

Άρθρα για την υγεία

Τελευταία Άρθρα
Ωμέγα-3 λιπαρά: Σε ποια ποσότητα και πόσο ρίχνουν την αρτηριακή πίεση

Ωμέγα-3 λιπαρά: Σε ποια ποσότητα και πόσο ρίχνουν την αρτηριακή πίεση

Μελέτη διαπίστωσε ότι η κατανάλωση τριών γραμμαρίων ωμέγα-3 λιπαρών οξέων κάθε μέρα, είναι η καλύτερη δόση για ανθρώπους όλων των ηλικιών. Αυτό ισοδυναμεί με 120 γραμμάρια σολομού.

Οι ερευνητές προχώρησαν σε μετα-ανάλυση 70 μελετών, στις οποίες συμμετείχαν 5.000 άνθρωποι ηλικίας 22 έως 86 ετών.

Διαπίστωσαν ότι τρία ή περισσότερα γραμμάρια ωμέγα-3 την ημέρα μείωσαν τόσο τη συστολική όσο και τη διαστολική πίεση κατά 2 mmHg σε μόλις 10 εβδομάδες.

Όσοι είχαν υψηλή αρτηριακή πίεση, είδαν υπερδιπλάσια μείωση.

Οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Μακάου στην Κίνα, δήλωσαν ότι οι χορτοφάγοι και οι βίγκαν μπορούν επίσης να αποκομίσουν τα οφέλη των ωμέγα-3 λιπαρών μέσω της λήψης συμπληρωμάτων.

Ο Δρ Xinzhi Li, συγγραφέας της μελέτης και επίκουρος καθηγητής φαρμακευτικής στο πανεπιστήμιο, είπε ότι οι ενήλικες μπορούν να δουν «μέτριες» μειώσεις της αρτηριακής πίεσης από την κατανάλωση επιπλέον μερίδων σολομού.

Σύμφωνα με τις ισχύουσες οδηγίες του Εθνικού Συστήματος Υγείας της Μ. Βρετανίας (NHS), πρέπει να λαμβάνονται 280 γραμμάρια ωμέγα-3 την εβδομάδα.

Πάνω από 1 στους 4 Βρετανούς και σχεδόν οι μισοί Αμερικανοί πάσχουν από υψηλή αρτηριακή πίεση, η οποία αυξάνει τον κίνδυνο εμφραγμάτων και εγκεφαλικών.

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία οι άνθρωποι μπορούν να λάβουν μόνο από συγκεκριμένες τροφές και συμπληρώματα, εμπλέκονται στην παραγωγή ορμονών που ρυθμίζουν την πήξη του αίματος, τα επίπεδα φλεγμονής και τη συστολή και χαλάρωση των τοιχωμάτων των αρτηριών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι τα συγκεκριμένα λιπαρά βοηθούν στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων και των εγκεφαλικών λόγω του ρόλου τους σε αυτές τις σωματικές λειτουργίες.

Δύο από τους κύριους τύπους ωμέγα-3 είναι το εικοσαπεντανοϊκό οξύ (EPA) και το εικοσιδυαεξανοϊκό οξύ (DHA), τα οποία προέρχονται κυρίως από ψάρια.

Αλλά οι επιστήμονες είπαν ότι δεν είναι σαφές ποια ποσότητα εξασφαλίζει αυτά τα οφέλη για την υγεία.

Ανέλυσαν τα αποτελέσματα από 71 κλινικές δοκιμές που εξέτασαν πώς η κατανάλωση DHA και EPA επηρεάζει την αρτηριακή πίεση.

Όλοι οι συμμετέχοντες κατανάλωναν διαφορετικές ποσότητες λιπαρών οξέων για ένα μέσο διάστημα 10 εβδομάδων, είτε ως μέρος της διατροφής τους είτε ως συμπλήρωμα.

Σύμφωνα με το NHS, η ιδανική αρτηριακή πίεση είναι μεταξύ 90/60mmHg και 120/80mmHg, ενώ υψηλή θεωρείται η αρτηριακή πίεση που κινείται πάνω από 140/90mmHg.

Τα αποτελέσματα, που δημοσιεύθηκαν στην επιθεώρηση της Αμερικανικής Ένωσης Καρδιολογίας, έδειξαν ότι όσοι κατανάλωναν δύο έως τρία γραμμάρια ωμέγα-3 λιπαρών οξέων DHA και EPA την ημέρα, είχαν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση σε σύγκριση με εκείνους που δεν κατανάλωναν καλά λιπαρά.

Η μέση μείωση ήταν 2 mmHg τόσο στη συστολική όσο και στη διαστολική πίεση.

Ένα τυπικό φιλέτο σολομού 120 g παρέχει τρία γραμμάρια ωμέγα-3 λιπαρών οξέων.

Οι ερευνητές είπαν ότι ένα τυπικό συμπλήρωμα ιχθυελαίου περιέχει περίπου 300 mg ανά χάπι, αλλά οι δόσεις ποικίλλουν.

Όσοι έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση θα μπορούσαν να ωφεληθούν ακόμη περισσότερο.

Οι πάσχοντες από υπέρταση που κατανάλωναν τρία γραμμάρια ωμέγα-3 λιπαρών οξέων την ημέρα, είδαν τη συστολική αρτηριακή τους πίεση να πέφτει κατά 4,5 mmHg.

Η μεγαλύτερη πρόσληψη ωμέγα-3 δεν φάνηκε να έχει πρόσθετα οφέλη.

Τα ευρήματα ισχύουν και για άτομα με υψηλά λιπίδια στο αίμα και ηλικιωμένους.

Τα συμπληρώματα φυκιών με λιπαρά οξέα EPA και DHA είναι επίσης μια επιλογή για άτομα που δεν καταναλώνουν ψάρια ή άλλα ζωικά προϊόντα.

Πηγή: Mail Online

Related Posts