Καλέστε μας! 2182180284
Σύνθετη
Αναζήτηση
  1. Αρχική
  2. Υπερβολές φαρμακοβιομηχανιών στις συνταγογραφήσεις φαρμάκων
Υπερβολές φαρμακοβιομηχανιών στις συνταγογραφήσεις φαρμάκων

Υπερβολές φαρμακοβιομηχανιών στις συνταγογραφήσεις φαρμάκων

  • November 8, 2010
  • 0 Likes
  • 18 Views
  • 0 Comments

Οι γιατροί διεθνώς τείνουν να συνταγογραφούν περισσότερο τα φάρμακα που τους έχουν προωθήσει κατάλληλα οι φαρμακευτικές εταιρίες και το αποτέλεσμα είναι οι ασθενείς και τα ασφαλιστικά ταμεία τελικά να πληρώνουν περισσότερα χρήματα, χωρίς να παίρνουν πάντα την καταλληλότερη για την περίπτωσή τους φαρμακοθεραπεία, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική έρευνα.

Η νέα μελέτη αξιολόγησης (μετά-ανάλυση) 58 προηγούμενων ερευνών σε πολλές χώρες του κόσμου (ΗΠΑ, Βρετανία, Καναδάς, Δανία, Γαλλία, Εσθονία, Τουρκία, Αυστραλία κ.α.), που έγινε από ομάδα ερευνητών με επικεφαλής τον Τζιόφρεϊ Σπέρλινγκ του πανεπιστημίου του Κουίνσλαντ στην Αυστραλία, και δημοσιεύτηκε στο ιατρικό περιοδικό «PLoS Medicine», σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερ, διαπίστωσε ότι οι πληροφορίες που παρέχουν οι φαρμακοβιομηχανίες, επηρεάζουν τις αποφάσεις των γιατρών – και όχι κατ’ ανάγκη με θετικό τρόπο.

Όπως είπε ο Σπέρλινγκ, πολλοί γιατροί αρνούνται ότι επηρεάζονται από τις φαρμακευτικές εταιρίες, αλλά αυτό απλώς δεν είναι σωστό. Αρκετοί από τους ερευνητές-συνεργάτες στη νέα μελέτη, ήταν μέλη της διεθνούς μη κερδοσκοπικής οργάνωσης «Υγιής Σκεπτικισμός», που προσπαθεί «να μειώσει τη ζημιά από τις παραπλανητικές πληροφορίες υγείας».

Σύμφωνα με την μελέτη, οι γιατροί, οι οποίοι δέχονται οι φαρμακευτικές εταιρίες να τους ενημερώνουν τακτικά για τα φάρμακά τους και να τους δίνουν άλλες πληροφορίες, είναι αυτοί που είναι πιθανότερο να συνταγογραφήσουν αυτά τα φάρμακα στους ασθενείς τους. Τα περισσότερα στοιχεία των μέχρι τώρα μελετών διεθνώς δείχνουν ότι όσο περισσότερο «εκτίθεται» ένας γιατρός στις πληροφορίες της φαρμακοβιομηχανίας, τόσο πιο συχνά γράφει συνταγές για τα φάρμακά της.

Καμία μελέτη δεν διαπίστωσε ότι ένας γιατρός συνταγογραφεί ένα φάρμακο λιγότερο συχνά, εξαιτίας των διαφημιστικών φυλλαδίων της εταιρίας ή άλλου πληροφοριακού υλικού που πήρε από αυτήν.

«Οι εταιρίες δεν θα χαλούσαν τα χρήματά τους για να δίνουν πληροφορίες, αν αυτό δεν είχε αποτέλεσμα», δήλωσε ο δρ Σιντ Βόλφε της αμερικανικής οργάνωσης «Δημόσιος Πολίτης», η οποία αντιτίθεται σε αυτή την πρακτική των φαρμακευτικών εταιριών. Όπως είπε ο Βόλφε, η παροχή ενημέρωσης από τις εταιρίες συνδυάζεται με άλλες εξυπηρετήσεις προς τους γιατρούς, όπως η πρόσκλησή τους σε γεύματα, σε αθλητικές εκδηλώσεις και σε άλλες ψυχαγωγίες.

Οι γιατροί πρέπει να ενημερώνονται περισσότερο από μια ποικιλία πηγών, όπως τα πανεπιστήμια, επιστημονικά περιοδικά ή οι οργανισμοί πιστοποίησης, επεσήμανε ο Σπέρλινγκ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Επιμέλεια θέματος: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline