Sign In

Άρθρα για την υγεία

Τελευταία Άρθρα
Τα σημάδια της έλλειψης σεληνίου στον οργανισμό (εικόνες)

Τα σημάδια της έλλειψης σεληνίου στον οργανισμό (εικόνες)

Μεταξύ άλλων, το σελήνιο εμπλέκεται στην αναπαραγωγική υγεία, τη λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα και τη σύνθεση του DNA, ενώ δρα και ως αντιοξειδωτικό.

Η έλλειψη σεληνίου συνδέεται με υπογονιμότητα, καρδιαγγειακά νοσήματα και πρόωρη γήρανση.

Οι ενήλικες άντρες και γυναίκες χρειάζονται καθημερινά 55 μικρογραμμάρια (mcg) σεληνίου. Οι έγκυοι και οι γυναίκες που θηλάζουν χρειάζονται 60 και 70 mcg αντίστοιχα. Ασφαλής θεωρείται η πρόσληψη έως και 100 mcg ημερησίως.

Η επαρκής πρόσληψη σεληνίου είναι δυνατή με την κατανάλωση ποικιλίας θρεπτικών τροφών.

Η τροφή με την μεγαλύτερη συγκέντρωση σεληνίου είναι τα βραζιλιάνικα καρύδια (Brazilian nuts). Αρκούν τέσσερα βραζιλιάνικα καρύδια την ημέρα, για να μας δώσουν τη μέση ημερήσια ποσότητα σεληνίου που χρειάζεται ο οργανισμός. Άλλες τροφές πλούσιες σε σελήνιο είναι τα σιτηρά ολικής αλέσεως, τα οστρακοειδή και τα θαλασσινά, το κόκκινο κρέας και τα εντόσθια.

Μια απλή αιματολογική εξέταση μπορεί να δείξει αν τα επίπεδα σεληνίου στον οργανισμό είναι πολύ χαμηλά.

Η ανεπάρκεια ή έλλειψη σεληνίου εκδηλώνεται τυπικά με τα παρακάτω συμπτώματα:

Related Posts