Sign In

Άρθρα για την υγεία

Τελευταία Άρθρα

Πολύτιμη αποδεικνύεται για την υγεία μας, η κατανάλωση… σοκολάτας!

Ένα από τα πιο δημοφιλή τρόφιμα για μικρούς και μεγάλους είναι σίγουρα η σοκολάτα! Μάλιστα, σύμφωνα με παγκόσμια στατιστικά, το 40% των γυναικών, σε αντίθεση με το 15% των ανδρών, δηλώνουν εθισμένες… τσοκοχόλικς!

Εκτός από την απόλαυση που χαρίζει στον ουρανίσκο μας, η σοκολάτα θεωρείται ότι παρέχει στον οργανισμό μας και άλλ σημαντικά οφέλη, κατατάσσοντάς την ως ένα από τα πιο θρεπτικά φυσικά προϊόντα του κόσμου. Χαρίζει ενέργεια, καθώς είναι τονωτική, ενισχύει την πνευματική διαύγεια και αποτελεί πηγή ζωτικότητας και ευεξίας.

Η σοκολάτα, λένε οι ειδικοί, περιέχει μακροθρεπτικά συστατικά, δηλαδή υδατάνθρακες, λίπη και πρωτεΐνη φυτικής προέλευσης, καθώς και μεγάλες ποσότητες καλίου, ασβεστίου, χαλκού, σιδήρου και μαγνησίου. Περιέχει, επίσης, μικρές ποσότητες καφεΐνης, συστατικό που διεγείρει το κεντρικό νευρικό μας σύστημα.

Το μαγνήσιο, όταν είναι χαμηλό στο αίμα, αυξάνει τους πόνους πριν την έμμηνο ρύση. Η μέτρια κατανάλωση μιας καλής ποιοτικά σοκολάτας θεωρείται χρήσιμη στον περιορισμό τους. Το κάλιο και το ασβέστιο της σοκολάτας συμβάλλουν στην πρόληψη της υπέρτασης και τη μείωση της αρτηριακής πίεσης, ενώ ο σίδηρος είναι απαραίτητος για τη σύνθεση της αιμοσφαιρίνης η οποία μεταφέρει το οξυγόνο μέσα στα ερυθρά αιμοσφαίρια του αίματος. Ο χαλκός συμβάλλει στο μεταβολισμό του σιδήρου, βοηθάει στη σύνθεση της μελανίνης στο δέρμα, στα μαλλιά και στη λειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος. Επιπρόσθετα, η σοκολάτα και κυρίως η μαύρη, αποτελεί πολύ σημαντική πηγή πολυφαινολών, ουσιών με αντιοξειδωτική δράση. Τα αντιοξειδωτικά προστατεύουν τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες προκαλούν βλάβες στις μεμβράνες των κυττάρων και αυξάνουν τον κίνδυνο για ανάπτυξη καρδιακής νόσου. Επιπλέον, οι ελεύθερες ρίζες συμβάλλουν στην πρόωρη γήρανση. Τα φλαβονοειδή συμβάλλουν επίσης στη μείωση της υπέρτασης και βελτιώνουν τη συνολική αγγειακή μας λειτουργία.

Έρευνες έδειξαν ότι η κατανάλωση σοκολάτας βοηθάει σημαντικά και στη βελτίωση της ψυχικής μας διάθεσης. Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο, ότι με την κατανάλωσή της ενεργοποιείται συγκεκριμένη περιοχή του εγκεφάλου και εκκρίνονται χημικές ουσίες που είναι ίδιες με εκείνες που απελευθερώνονται, όταν βρισκόμαστε σε κατάσταση ψυχικής ευφορίας και ικανοποίησης.

Αν θέλουμε να διατηρήσουμε μια ισορροπημένη διατροφή, λοιπόν, θα πρέπει να εντάξουμε και τη σοκολάτα στο διαιτολόγιό μας, εφόσον ο ιατρός μας το επιτρέπει φυσικά, συμβάλλοντας έτσι στην επίτευξη μιας σθρεπτικής ισορροπίας.

Μόνο μην παρασυρθείτε με την ποσότητα, γιατί όπως είναι γνωστό… «παν μέτρον άριστον»!

LD

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση