Καλέστε μας! 2182180284
Σύνθετη
Αναζήτηση
  1. Αρχική
  2. Βρείτε τον δικό σας τύπο διατροφής
Βρείτε τον δικό σας τύπο διατροφής

Βρείτε τον δικό σας τύπο διατροφής

  • July 13, 2010
  • 0 Likes
  • 13 Views
  • 0 Comments

Αρκετοί άνθρωποι δεν έμαθαν ποτέ να διακρίνουν και να αναγνωρίζουν σωστά τα συναισθήματα τους, έτσι έφτασαν να συνδέουν όλα τα δυσάρεστα συναισθήματα με την πρωταρχική τους, από την βρεφική ηλικία, δυσάρεστη ένταση, την πείνα.

Σε κατάσταση stress, οι άνθρωποι αυτοί αισθάνονται ένα ψεύτικο αίσθημα πείνας που αλληλεπιδρά με την ανάγκη ανακούφισης από το stress και την ανάγκη για αγάπη και φροντίδα.

Το αποτέλεσμα είναι ότι όλες οι παραπάνω δυνάμεις σπρώχνουν το άτομο να καταφύγει στον παλιό καλό πιστό σύντροφο, το φαγητό, για ανακούφιση. Ο K. J. Cohen Ψυχολόγος – Ιατρός κατέγραψε 21 τύπους καταχραστών φαγητού.

Θα αναφερθούμε στους πλέον συνηθισμένους. Ίσως σε κάποιον τύπο να ανήκετε και εσείς:

Ο στενοχωρημένος

Ο τύπος αυτός συνήθως προτιμάει τα γλυκά και ιδιαίτερα τις σοκολάτες με αμύγδαλα ή φουντούκια. Το φαγητό του είναι συνήθως στεγνό από σαλάτες, ωστόσο τα γεύματα του έχουν μεγάλη διάρκεια καθώς αναπλάθει στο μυαλό του το πρόβλημα του. Έτσι παίρνει περισσότερες θερμίδες απ’ ότι χρειάζεται.

Η πρόταση μας: Όταν είστε στενοχωρημένοι, καθορίστε από την αρχή την ποσότητα του φαγητού στο πιάτο σας. Μην τρώτε ποτέ μόνοι σας. Καταναλώστε περισσότερα ζυμαρικά ή ρύζι με σάλτσες βασιλικού, ντομάτας και δυόσμου, που δρουν ανακουφιστικά στη μελαγχολία.

Ο στρεσαρισμένος

Ο τύπος αυτός τρώει πολύ, με γρήγορες κινήσεις, σχεδόν όρθιος, καταναλώνοντας μεγάλη ποικιλία τροφών. Του αρέσει η εναλλαγή των γεύσεων γλυκό – αλμυρό και είναι έτοιμος να ανακατέψει ακόμη και φρούτα ή γλυκά με το φαγητό του.

Η πρόταση μας: Να καταναλώνετε τροφές με βάση το γάλα όπως τυρόπιτες, ρυζόγαλο, γαλατόπιτα, πουρέ λαχανικών ή πατάτας, γαλοπούλα, αβγά, γκρέιπφρουτ και θυμάρι.

Ο ανασφαλής

Πιστεύει ότι υστερεί, ότι κάτι του λείπει κι έχει το συναίσθημα ότι μειονεκτεί σε σχέση με τον άνθρωπο που αγαπάει. Το συναίσθημα αυτό τον οδηγεί σε φαγητά στα οποία νιώθει ασφαλής. Κυρίως, αυτά είναι οικογενειακά, παραδοσιακά φαγητά όπως μουσακάς, παστίτσιο, πένες, μακαρόνια με κρέας.

Η πρόταση μας: Να αναζητήσετε τη συνταγή αυτών των φαγητών στην light τους παρασκευή. Η Μεσογειακή Κουζίνα είναι έτοιμη να τον κάνει ασφαλή… και στα κιλά του. Κυρίως να προσθέτει δεντρολίβανο και ρίγανη που ενισχύουν την αυτοπεποίθηση του.

Ο νυχτερινός

Ο τύπος αυτός τρώει ακανόνιστα και στο πόδι τις περισσότερες φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας, ενώ κάνει επιδρομές στο ψυγείο κατά τη διάρκεια της νύχτας. Τον βλέπουμε να ξυπνάει και να τρέχει σ’ αυτό τρώγοντας όρθιος, ανοιγοκλείνοντας πολλές φορές την πόρτα του ψυγείου. Εναλλάσσοντας τις γεύσεις του με τυριά, ζαμπόν ή άλλα αλλαντικά, περνώντας κι απ’ τα σοκολατάκια. Δεν θέλει να μπαίνει στη διαδικασία να ετοιμάσει, να ανοίξει κουτιά ή να ξεδιπλώσει μεγάλα γλυκίσματα. Έτσι ικανοποιεί τον εαυτό του. Η έλλειψη συντρόφου χαρακτηρίζει συνήθως αυτούς τους τύπους και το μεγαλύτερο ποσοστό το συναντάμε σε συζύγους ναυτικών.

Η πρόταση μας: Στον νυχτερινό τύπο θα συμβουλεύαμε να τρώει συστηματικά τα πέντε γεύματα την ημέρα.  Πρωινό, δύο ενδιάμεσα, μεσημεριανό και βραδινό για να υπάρξει πλήρης κατανομή της γλυκόζης όλο το εικοσιτετράωρο. Αν παρ’ όλα αυτά ξυπνήσει την νύχτα ας φροντίσει να έχει δίπλα του φρούτα όπως κεράσια, φράουλες, βερίκοκα, δαμάσκηνα με γεύση γλυκιά λιγότερο ή περισσότερο έτοιμα, κομμένα, χωρίς να χρειαστεί να μπει στην διαδικασία καθαρίσματος.

Αυτός που είναι πάντα σε δίαιτα ή εκτός δίαιτας

Με αφορμή μικρή διαιτητική παρέκκλιση σταματάει τη δίαιτα του και το ρίχνει στο πλούσιο θερμιδικά φαγητό όπως πολύ ψωμί με βούτυρο, τυριά με πολλά λιπαρά, μπέικον, άσπρες σάλτσες, σοκολάτες κ.λπ. Μ’ αυτό τον τρόπο σε μικρό χρονικό διάστημα καταστρέφει ότι πέτυχε στη φάση της δίαιτας του κι είναι έτοιμος να ξαναρχίσει τον κύκλο.
Η πρόταση μας: Ο τύπος αυτός δεν πρέπει να ακολουθεί στερητικές δίαιτες που τον κάνουν να απέχει πολύ καιρό από αγαπημένες του γεύσεις. Να βάζει μικρούς στόχους για απώλεια κιλών, να τους επιτυγχάνει και να προχωρά. Η διατροφή του να περιλαμβάνει φαγητά απ’ όλη τη μεσογειακή πυραμίδα.

Ο παντρεμένος

Ο λαός λέει «έδεσε τον γάιδαρο του». Ο τύπος αυτός είπε αντίο για πάντα στο ωραίο του, αθλητικό σώμα, στην γυμναστική, στο κολύμπι, γενικά στην άσκηση καθώς και στην προσεγμένη διατροφή που έκανε πριν παντρευτεί. Έτσι αφήνεται στα γευστικότατα πιάτα της συντρόφου του ή της πεθεράς του αυξάνοντας με αλματώδη τρόπο τα κιλά του.

Η πρόταση μας: Ίσως ο τύπος αυτός θα έπρεπε να βλέπει συχνότερα παλιές του φωτογραφίες… Η διατροφή του να συμπεριλαμβάνει περισσότερο ψάρι ή κρέας ή κοτόπουλο, δηλαδή πρωτεΐνες, φρέσκες σαλάτες και πολλά κιτροειδή όπως γκρέιπφρουτ, μανταρίνια, νεράντζια που βοηθούν στη λιπόκαυση, καθώς και στην αποτοξίνωση του οργανισμού.

Επιμέλεια άρθρου διατροφής και διασκευή: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline