FOLLOW US    
Είναι γνωστό ότι οι άνδρες με χρόνια προβλήματα υγείας όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση, ο διαβήτης και η υψηλή χοληστερόλη, είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν στυτική δυσλειτουργία, σε σχέση με υγιείς άνδρες ηλικίας τους.
    
Σύμφωνα με την νέα μελέτη, οι ερευνητές βρήκαν μια σύνδεση μεταξύ της χρήσης φαρμάκων και της στυτικής δυσλειτουργίας, ανεξάρτητα από τα ιατρικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ασθενής.
    
Στην μελέτη συμμετείχαν περίπου 37.700 άνδρες και οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα άτομα που λάμβαναν 3 ή περισσότερα φάρμακα, είχαν υψηλότερα ποσοστά στυτικής δυσλειτουργίας.
    
Συνολικά, το 16% των ανδρών που έπαιρναν έως 2 φάρμακα την ημέρα, ανέφεραν μέτρια στυτική δυσλειτουργία, που σημαίνει ότι «μερικές φορές» υπήρχε πρόβλημα στύσης, ενώ μερικές άλλες φορές δεν υπήρχε πρόβλημα στύσης.  Το 20% των ανδρών έπαιρναν από 3 έως 5 φάρμακα και το ένα τέταρτο των ανδρών από 6-9 έως φάρμακα
    
Όπως ήταν αναμενόμενο, η στυτική δυσλειτουργία ήταν πιο συχνή στους άνδρες που είχαν παράλληλα και προβλήματα υγείας όπως, ο διαβήτης ή η υψηλή αρτηριακή πίεση.  Στην μελέτη αυτή οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι, όντως τα πολλά φάρμακα μπορεί να είναι συνδεδεμένα με αυξημένο κίνδυνο στυτικής δυσλειτουργίας.
    
Οι άνδρες που λάμβαναν από 3 έως 5 φάρμακα ημερησίως, είχαν 15% περισσότερες πιθανότητες να αναφέρουν στυτική δυσλειτουργία, από αυτούς που έπαιρναν λιγότερα φάρμακα. Οι πιθανότητες υπερδιπλασιάστηκαν μεταξύ των ανδρών που λάμβαναν 10 ή περισσότερα φάρμακα. 
    
"Τα ευρήματα δεν αποδεικνύουν ότι τα φάρμακα ευθύνονται για το πρόβλημα της στυτικής δυσλειτουργίας", δήλωσε ο επικεφαλής της μελέτης ερευνητής Δρ Στίβεν Γιάμπομπσεν, υπεύθυνος του Τμήματος Έρευνας και Αξιολόγησης. "Με αυτή την έρευνα προσπαθούμε να ελέγξουμε για τις βασικές συνθήκες του προβλήματος", ανάφερε ο ίδιος στο Reuters Health.
    
Τα ευρήματα της μελέτης παρουσιάστηκαν στο περιοδικό 'British Journal of Urology International', με βάση τα ερωτηματολόγια που δόθηκαν για τους 37.712 άνδρες ηλικίας 45 έως 69 ετών.  Συνολικά, το 29% ανέφερε μέτριο ή σοβαρό πρόβλημα. 
    
Ο Δρ Γιάμπομπσεν πρόσθεσε, πως οι άνδρες με στυτική δυσλειτουργία που λαμβάνουν πολλαπλά φάρμακα θα μπορούσαν να ρωτήσουν το γιατρό τους εάν το πρόβλημα μπορεί να σχετίζεται με το φάρμακο.  Θα μπορούσαν επίσης να μειώσουν τη δόση της δραστικής ουσίας του φαρμάκου, ή να δοκιμάσουν μια εναλλακτική θεραπεία.
    
Πηγή: Υγείαonline.gr
         
Επιμέλεια θέματος: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline