Εκτύπωση
Κατηγορία: Άθληση και Υγεία
Εμφανίσεις: 1230
Ένας μέσος άνθρωπος έχει φτιαχτεί για να μπορεί να αντέξει συγκεκριμένες περιστάσεις. Όταν σε κάποια απ’ αυτές ξεπερνάει το όριο, τότε ο οργανισμός αντιδρά. Αντιδρά μέχρι να συνηθίσει αυτό το νέο όριο.
    
Στην περίπτωση του τρεξίματος υπάρχει ένα σημείο μετά από το οποίο ένας οργανισμός αντιδρά με στόχο να ενημερώσει το μυαλό ότι εξασθενείται και δεν αντέχει. Τα 26.2 μίλια ή αλλιώς τα 42.195 χιλιόμετρα είναι ένα μέγεθος που προκαλεί πολλά πράγματα στον άνθρωπο που δεν έχει συνηθίσει τέτοιες αποστάσεις.
    
Ακόμα και στους μαραθωνοδρόμους έχουν συμβεί αυτά στη πρώτη τους φορά
    
1.  Ανεβαίνει η θερμοκρασία του σώματος και παθαίνεις πυρετό. Όσο τρέχεις ο οργανισμός χρησιμοποιεί τα υγρά μέσα που διαθέτει για να κρατήσει την θερμοκρασία σου στην σωστή θέση. Όσο όμως τρέχεις, τόσο αφυδατώνεσαι. Κάποια στιγμή δεν υπάρχουν υγρά για να κρατηθεί χαμηλά η θερμοκρασία και αυτό οδηγεί σε πυρετό.
    
2.  Είναι πιθανό να πάθεις υποθερμία. Μόλις ολοκληρώσεις την διαδρομή, ο πυρήνας σου είναι ακόμα ζεστός. Γι’ αυτό ξεφυσάς ώστε να απελευθερώσεις την θερμότητα. Αν η εξωτερική θερμοκρασία είναι χαμηλή, τότε ρισκάρεις το ενδεχόμενο να απελευθερώσεις μεγαλύτερη ποσότητα ζέσης. Αποτέλεσμα αυτού να πάθεις υποθερμία. Γι΄αυτό οι μαραθωνοδρόμοι σκεπάζονται με κουβέρτες μετά το τρέξιμο.
    
3.  Τραυματίζονται τα νεφρά. Επιστήμονες έχουν βρει ότι μετά από την πίεση της υπερπροσπάθειας το 82% των αθλητών παθαίνει οξεία νεφρική βλάβη. Στην διάρκεια της βλάβης τα νεφρά δεν φιλτράρουν τις τοξίνες. Συνήθως η αποκατάσταση γίνεται μετά από 2 βδομάδες.
    
4.  Ο οργανισμός λιμοκτονεί. Για κάθε μίλι που κάνεις, καις 100 θερμίδες γλυκόζης από το απόθεμα των 2.000 που διαθέτει ένας άνθρωπος. Όσο περισσότερο τρέχεις, τόσο μειώνεται το απόθεμα. Όταν εξαντληθεί εντελώς, τότε χρειάζεσαι άμεσα ένα refill. Οι επαγγελματίες και όσοι τρέχουν σε μαραθωνίους φροντίζουν να γεμίσουν τον οργανισμό τους λίγες μέρες πριν.
    
Πηγή: YouTube.com
        
Επιμέλεια θέματος: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline