Οι τροφές που καταναλώνουμε δίνουν ενέργεια στον οργανισμό μας, κι αυτό δεν είναι μυστικό, ωστόσο ανάλογα με τις τροφές, αλλά και τη στιγμή που καταναλώνονται, μπορεί να ωφελήσουν, μπορεί όμως και να φέρουν ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα.
.
Πόσο μάλλον όταν μετά το φαγητό κάνουμε γυμναστική, όπου εκεί θέλουμε το καλύτερο αποτέλεσμα. Υπάρχουν τροφές που όταν καταναλώνονται πριν από μία προπόνηση αντί να κάνουν καλό δημιουργούν προβλήματα, όπως πόνο στο στομάχι, κράμπες και υπνηλία.
.
Έτσι λοιπόν το θέμα δεν είναι μόνο το τι τρώμε, αλλά και πότε.
.
Παρακάτω αναφέρουμε μερικές επιλογές που μπορεί να θεωρούμε ότι μας δίνουν την απαραίτητη ενέργεια για να βγάλουμε μία σκληρή προπόνηση, όμως ίσως θα πρέπει να το ξανασκεφτούμε αν θα τις ξανακαταναλώσουμε πριν από τη γυμναστική μας.
.
Γιαούρτι
.
Αν και θεωρείται από τις καλύτερες τροφές, ειδικά όταν θέλουμε να χάσουμε βάρος, δεν ενδείκνυται για κατανάλωση πριν την προπόνηση. Κι αυτό γιατί μπορεί να προκαλέσει μετεωρισμό, κράμπες, δυσφορία ακόμα και διάρροια, εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη. Έτσι είναι καλύτερα το γιαούρτι να καταναλώνεται 2 με 3 ώρες πριν την προπόνηση.
.
Φυτικές ίνες
.
Όχι δεν κάνουμε κανένα λάθος. Ναι τα φρούτα, τα λαχανικά και οι σπόροι είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και είναι ότι καλύτερο για την καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και για μια ισορροπημένη διατροφή. Όμως δεν σημαίνει ότι είναι και οι καλύτερες τροφές για πριν τη γυμναστική, αφού οι φυτικές ίνες μπορεί να σας κάνουν να… τρέξετε στην τουαλέτα και να διακόψετε την προπόνησή σας. Επιπλέον για την πέψη τους απαιτείται περισσότερη αιμάτωση του στομαχιού κι αυτό μπορεί να προκαλέσει δυσπεψία.
.
Αβοκάντο
.
Αρκετές φορές έχουμε αναφερθεί στα οφέλη του αβοκάντο, δεν ισχύει όμως και για την κατανάλωση πριν την προπόνηση. Αν και περιέχει αυτό που ονομάζουμε καλά λιπαρά, η κατανάλωση του πριν την γυμναστική μπορεί να προκαλέσει μυϊκές κράμπες.
.
Μάλιστα σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο ηλεκτρονικό περιοδικό SLEEP όσο πιο πλούσια σε λιπαρά είναι τα τρόφιμα που καταναλώνονται τόσο πιο κουρασμένοι αισθανόμαστε, ενώ σε άλλη μελέτη που έγινε στις ΗΠΑ διαπιστώθηκε ότι η κατανάλωση λιπαρών τροφών οδηγεί σε κακές επιδόσεις κατά την άθληση.
.

.
Χυμό λαχανικών

.
Όταν οι χυμοί λαχανικών καταναλώνονται πριν την προπόνηση ως κύριο γεύμα τότε ο οργανισμός δεν παίρνει αρκετούς υδατάνθρακες, ώστε να έχει ενέργεια κατά την διάρκεια της γυμναστικής. Αν από την άλλη πίνουμε τον χυμό σαν ένα ελαφρύ σνακ περίπου μία ώρα πριν από την άσκηση τότε ο χρόνος για να μπορέσει ο οργανισμός να τον χωνέψει δεν είναι αρκετός και θα προκαλέσει δυσπεψία.
.
Σοκολάτα
.
Υποκύψαμε στον πειρασμό και φάγαμε μία σοκολάτα; Τότε θυμόμαστε το γυμναστήριο και τρέχουμε για να κάψουμε τις περιττές θερμίδες. Όμως αυτό δεν είναι η σωστή επιλογή, είναι καλύτερα να περιμένουμε μερικές ώρες και μετά να πάμε για προπόνηση. Σίγουρα η ζάχαρη θα μας δώσει περισσότερη ενέργεια, όμως μετά από λίγη ώρα που η ζάχαρη θα αποβληθεί από το αίμα τότε θα πέσουν απότομα τα επίπεδα ενέργειας και σε συνδυασμό με την κόπωση από την γυμναστική θα υπάρξει κατάρρευση του οργανισμού.
.
Μπάρες πρωτεΐνης
.
Οι μπάρες πρωτεΐνης θεωρούνται ως το καλύτερο, γρήγορο και πρόχειρο σνακ πριν την προπόνηση. Ωστόσο θα πρέπει να προσέξουμε την περιεκτικότητα σε ζάχαρη και την αναλογία σε υδατάνθρακες. Επίσης θα πρέπει να δούμε την περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, καθώς αν η περιεκτικότητα είναι υψηλή τότε θα είναι δυσκολοχώνευτη και δεν θα δώσει στον οργανισμό την ενέργεια που χρειάζεται για να βγει η προπόνηση. Η καλύτερη επιλογή είναι οι μπάρες δημητριακών με τουλάχιστον 18 γραμμάρια δημητριακά ολικής αλέσεως για να πάρει ο οργανισμός την απαραίτητη ενέργεια.
.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
.
Επιμέλεια θέματος: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline