Εκτύπωση
Κατηγορία: Διατροφολογία και Παχυσαρκία
Εμφανίσεις: 2591

Καλές είναι οι δίαιτες και τα γυμναστήρια, αλλά υπάρχουν και πιο απλές -και δωρεάν- λύσεις, αν θέλει κανείς να χάσει μερικά παραπανίσια κιλά. Αρκεί να πάρει την απόφαση να πηγαίνει στη δουλειά με τα δημόσια μέσα μεταφοράς, το ποδήλατο ή το περπάτημα, σύμφωνα με μια νέα βρετανική έρευνα.

    
Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Ανατολικής Αγγλίας στο Νόργουιτς, με επικεφαλής τον δρα Άνταμ Μάρτιν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό επιδημιολογίας "Journal of Epidemiology and Community Health", μελέτησαν στοιχεία για περίπου 4.000 άτομα, συσχετίζοντας τις συνήθειες μετακίνησης τους με το βάρος τους σε βάθος διετίας.

Διαπιστώθηκε ότι όταν κάποιος εγκαταλείπει το αυτοκίνητο για χάρη των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, προκειμένου να πάει στη δουλειά του, τότε μετά από δύο χρόνια θα σημειωθεί μείωση στον δείκτη σωματικής μάζας του (αναλογία βάρους σε κιλά προς τετράγωνο ύψους σε μέτρα) κατά 0,32 κιλά ανά μέτρο στο τετράγωνο, πράγμα που ισοδυναμεί με περίπου ένα κιλό για ένα άτομο μέσου ύψους.
    
Όσο πιο μακριά είναι η δουλειά κάποιου από το σπίτι του, οπότε θα χρειασθεί περισσότερο χρόνο για να μετακινηθεί χωρίς το αυτοκίνητο, τόσο σημαντικότερο είναι το όφελος. Έτσι, υπάρχει μέση απώλεια βάρους 2,25 κιλών/μέτρο στο τετράγωνο για τις μετακινήσεις άνω των 30 λεπτών, πράγμα που αντιστοιχεί σε αδυνάτισμα της τάξης των επτά κιλών για έναν μέσο άνθρωπο.

Αντίστροφα, όπως διαπιστώθηκε, αν κανείς σταματήσει τις εναλλακτικές μετακινήσεις και προτιμήσει το αυτοκίνητο για να πάει στη δουλειά του, τότε το μέσο άτομο θα παχύνει κατά ένα κιλό.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Επιμέλεια θέματος: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline