Εκτύπωση
Κατηγορία: Ψυχολογία και Ψυχική Υγεία
Εμφανίσεις: 2962

Όλο και περισσότερο το κινητό και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ιντιάνα επιβεβαίωσαν κάτι το αξιοσημείωτο: όταν οι άντρες και οι γυναίκες μιλούν μέσω της τεχνολογίας, οι γυναίκες είναι εκείνες που εκφράζονται καλύτερα.

Σε ένα άρθρο αναφέρεται ότι ενώ οι άντρες μιλούν περισσότερο σε δημόσιους χώρους, όταν η ανταλλαγή πληροφοριών πραγματοποιείται σε ένα δημόσιο μέρος - σε αυτή την περίπτωση ήταν σε ζωντανή εκπομπή του διαδραστικού καναλιού μουσικής της Ιταλίας, το Allmusic - οι γυναίκες είναι εκείνες που σχεδόν εξαντλούν το διαθέσιμο αριθμό χαρακτήρων του γραπτού μηνύματος, που χρησιμοποιούν περισσότερες συντομογραφίες, προσθέτουν νέες λέξεις, και χρησιμοποιούν περισσότερα emoticons (οι φατσούλες που χαμογελούν ή είναι κατσουφιασμένες).
Στο γλωσσολογικό βασίλειο υπήρχαν ανέκαθεν διαφορετικές αξίες που συσχετίζονταν με την επίσημη και με τη μη επίσημη γλώσσα και εδώ, βρήκαμε αποτελέσματα που είναι παράδοξα, δηλαδή που είναι αντίθετα από τα αναγνωρισμένα κοινωνικογλωσσικά μοντέλα που ισχύουν για το κάθε φύλο, δήλωσαν οι ερευνητές. Οι γυναίκες χρησιμοποιούν επίσημη γλώσσα περισσότερο από τους άντρες, εν μέρει επειδή τη θεωρούν ως ένα είδος συμβόλου που θα τους εξασφαλίσει εύνοια, όπως έδειξε αυτή η μελέτη. Χρησιμοποιούν κατά παράδοση επίσημη γλώσσα όταν φιλοδοξούν να ανέλθουν κοινωνικά ή θέλουν να θεωρούνται πως ανήκουν σε ανώτερο σύνολο. Είναι δηλαδή πιο ευγενικές, ενώ  αντίθετα, στην ίδια περίπτωση, φαίνεται ότι οι άντρες μιλούν περισσότερο. Ωστόσο, η παραδοσιακή αυτή στάση καταρρέει κάτω από την επιρροή της επικοινωνίας μέσω υπολογιστών ή κινητών, όπως είναι η αποστολή σύντομων μηνυμάτων (SMS) και μηνυμάτων κειμένου, διαπίστωσαν οι ερευνητές αφού εξέτασαν 1164 μηνύματα αντρών ή γυναικών τα οποία είχαν αναρτηθεί στην οθόνη κατά τη διάρκεια της ζωντανής ιταλικής μουσικής εκπομπής. 
Οι ερευνητές, αναμένοντας ευρήματα σύμφωνα με τα πρότυπα δημόσιας επικοινωνίας κάθε φύλου στο παρελθόν, προέβλεπαν ότι οι άντρες θα συντάσσουν μεγαλύτερα μηνύματα κειμένου και οι γυναίκες θα χρησιμοποιούσαν περισσότερες μη επίσημες τεχνικές. Αντιθέτως, ίσχυσε το αντίστροφο. Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι γυναίκες χρησιμοποιούσαν περισσότερο μη επίσημη γλώσσα, όπως συντομογραφίες ή εκφραστικές προσθήκες που αντιπροσώπευαν χαρακτηριστικά όπως ο ενθουσιασμός, η λύπη και η έμφαση. Και ενώ οι γυναίκες υπήρξαν πιο οικονομικές στο λόγο τους και πιο εκφραστικές, έφτασαν ή ξεπερασαν  τον μέγιστο αριθμό των 160 χαρακτήρων που αποτελεί το όριο κάθε μηνύματος, σε μεγαλύτερη συχνότητα από τους άντρες. Τώρα, οι ερευνητές δηλώνουν πως θέλουν να εξετάσουν εάν και κατά πόσο θα υπήρχαν παρόμοια ποσότητα και τύποι μη επίσημης γλώσσας στα μηνύματα κειμένου, κατά τη μελέτη διαφορετικών θεμάτων  - όπως η πολιτική ή οι ειδήσεις - στο πλαίσιο διαδραστικών δημόσιων προγραμμάτων.

Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Χρ. Σπίγγος

Πηγή: University of Indiana