Τα μωρά από πιο ευκατάστατες και μορφωμένες οικογένειες, τα οποία χρησιμοποιούν πολλές χειρονομίες για να επικοινωνήσουν όταν είναι 14 μηνών, έχουν αποκτήσει πολύ πλουσιότερο λεξιλόγιο, όταν πια αρχίζουν το σχολείο στα πέντε τους χρόνια, σύμφωνα με αμερικανούς επιστήμονες, που τονίζουν ότι οι χειρονομίες και η γλώσσα πάνε «χέρι-χέρι». Η έρευνα του πανεπιστημίου του Σικάγο, υπό την ψυχολόγο Μέρεντιθ Ρόουβ, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Science" και ανακοινώθηκε στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Ένωσης για την Προώθηση της Επιστήμης, σύμφωνα με τα πρακτορεία Ρόιτερ και Γαλλικό, καθώς και το BBC, δείχνει ότι τα μωρά που έχουν πλουσιότερους και πιο μορφωμένους γονείς, τείνουν να χειρονομούν περισσότερο και αυτό ίσως εξηγεί γιατί μερικά παιδιά από οικογένειες χαμηλότερου εισοδήματος τα καταφέρνουν λιγότερο καλά στο σχολείο. «Όταν τα παιδιά πάνε σχολείο για πρώτη φορά, ήδη υπάρχει ένα μεγάλο κοινωνικοοικονομικό χάσμα στο λεξιλόγιό τους», σύμφωνα με την ερευνήτρια και το χάσμα αυτό εξηγείται σε ένα βαθμό από τις χειρονομίες. Ο πλούτος του λεξιλογίου θεωρείται παράγων-κλειδί για τη μελλοντική επίδοση στο σχολείο. Προηγούμενη έρευνα είχε δείξει ότι οι πιο ευκατάστατοι γονείς τείνουν να μιλάνε στα παιδιά τους περισσότερο από ό,τι οι φτωχότεροι, πράγμα που βοηθά στην ανάπτυξή τους. Στο πλαίσιο της νέας έρευνας, η βιντεοσκόπηση μιας ομάδας παιδιών από διάφορα κοινωνικοοικονομικά στρώματα έδειξε ότι τα παιδιά ηλικίας 14 μηνών διέφεραν αισθητά στον αριθμό των χειρονομιών και τα μηνύματα που μετέφεραν μέσα από αυτές, ανάλογα με το οικονομικό και μορφωτικό επίπεδο των γονέων τους, οι οποίοι επίσης διέφεραν (οι πιο πλούσιοι και πιο μορφωμένοι έκαναν περισσότερες χειρονομίες, κάτι που ακολούθησαν και τα παιδιά τους).  Αν, για παράδειγμα, ένα μωρό δείξει μια κούκλα και η μητέρα του αμέσως ανταποκριθεί και του δείξει κι εκείνη την κούκλα λέγοντας «να, μια κούκλα», το παιδί εστιάζει καλύτερα την προσοχή του και εμπλουτίζει το λεξιλόγιό του σταδιακά, κάτι που φαίνεται αργότερα, όταν αρχίζει το σχολείο. Έτσι, οι ψυχολόγοι ενθαρρύνουν τους γονείς να κάνουν χειρονομίες οι ίδιοι, μιλώντας ταυτόχρονα, καθώς επίσης να ανταποκρίνονται στις χειρονομίες του μωρού τους. Η ειρωνεία είναι, σύμφωνα με τους ερευνητές, ότι παλιότερα οι ανώτερες τάξεις μεγάλωναν τα μωρά τους θεωρώντας ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούν καθόλου τα χέρια τους, όταν μιλάνε, γιατί αυτή η συμπεριφορά ταιριάζει μόνο στις «κατώτερες» τάξεις! Πηγή: (ΑΠΕ-ΜΠΕ)