• Αρχική
  • Τα πάντα για την υγεία
  • Ιατρικές Ειδήσεις
Η στάση του σώματος στη διάρκεια του ύπνου παίζει ρόλο στην υγεία του εγκεφάλου. Σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, που βασίσθηκε στη μελέτη πειραματόζωων, όσοι κοιμούνται στο πλευρό τους, αριστερό ή δεξί, πιθανώς μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης Αλτσχάιμερ και άλλων νευρολογικών παθήσεων, επειδή διευκολύνουν τον εγκέφαλό τους να αποβάλει τις περιττές χημικές ουσίες που συσσωρεύονται σε αυτόν, στη διάρκεια της μέρας.

Διαβάστε Περισσότερα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Ο ύπνος σχεδόν διπλασιάζει τις πιθανότητες ανάκλησης ξεχασμένων πληροφοριών, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στη βρετανική εφημερίδα Guardian. Οι επιστήμονες του βρετανικού πανεπιστημίου του Έξετερ υποστηρίζουν ότι ο ύπνος καθιστά περισσότερο προσβάσιμες τις αναμνήσεις και ενισχύει την ανθρώπινη ικανότητα ανάκλησής τους.

Διαβάστε Περισσότερα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Ο κίνδυνος εγκεφαλικού είναι πολύ μεγαλύτερος στους ανθρώπους που πάσχουν από αϋπνία, σε σχέση με όσους δεν έχουν προβλήματα ύπνου, σύμφωνα με μια νέα ταϊβανέζικη επιστημονική έρευνα. Ο κίνδυνος είναι ακόμη μεγαλύτερος για όσους δυσκολεύονται να κοιμηθούν, ήδη από τη νεανική ηλικία τους - κάτι για το οποίο ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό η σύγχρονη τεχνολογία.

Διαβάστε Περισσότερα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Οι άνθρωποι που δεν κοιμούνται καλά, κινδυνεύουν περισσότερο από έμφραγμα και εγκεφαλικό, σύμφωνα με μια νέα ρωσική επιστημονική έρευνα. Η μελέτη δείχνει ότι τα προβλήματα ύπνου, πρέπει να θεωρούνται παράγων καρδιαγγειακού κινδύνου, όπως το κάπνισμα, η κακή διατροφή και η έλλειψη σωματικής άσκησης.

Διαβάστε Περισσότερα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Οι άνθρωποι που υποφέρουν από αϋπνία, αλλά το πρωί βρίσκονται σε σωματική υπερδιέγερση, μπορεί να αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο υπέρτασης, σύμφωνα με μια νέα διεθνή έρευνα με ελληνική «υπογραφή». Η μελέτη οριοθετεί ως αϋπνία το να χρειάζεται κάποιος πάνω από 14 λεπτά για να κοιμηθεί από τότε που έπεσε στο κρεβάτι.

Διαβάστε Περισσότερα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Το ένα τρίτο του ευρωπαϊκού πληθυσμού δεν τα πάει καλά με τον ύπνο. Δεν κοιμάται πολλές ώρες και παρουσιάζει διαταραχές με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει συχνά προβλήματα υγείας. Μερικοί από τους λόγους είναι η βραδινή εργασία, το στρες, το τζετ λαγκ από τα ταξίδια, η διατροφή.

Διαβάστε Περισσότερα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Περίπου 25 λεπτά λιγότερο κατά μέσο όρο κοιμούνται οι άνθρωποι τα βράδια που έχει πανσέληνο, σύμφωνα με νέα σουηδική επιστημονική έρευνα. Η έρευνα έρχεται να επιβεβαιώσει την πανάρχαια πεποίθηση ότι το «γεμάτο» φεγγάρι έχει τον τρόπο του να αναστατώνει τους ανθρώπους και μάλιστα τους άνδρες περισσότερο από τις γυναίκες.

Διαβάστε Περισσότερα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Θέλετε να θυμάστε αύριο τι μάθατε σήμερα; Κοιμηθείτε καλά απόψε. Αυτό είναι κάτι που θα πρέπει όλοι να θυμούνται - ιδίως οι μαθητές που δίνουν εξετάσεις- καθώς ένας καλός ύπνος βελτιώνει τη μνήμη και τη μάθηση, σύμφωνα με μια νέα αμερικανο-κινεζική επιστημονική έρευνα.

Διαβάστε Περισσότερα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Οι άνθρωποι που συνηθίζουν να κοιμούνται με αναμμένο φως στην κρεβατοκάμαρά τους ή μπαίνει πάρα πολύ φως απ' έξω (π.χ. από το δρόμο), έχουν αυξημένη πιθανότητα να βάλουν παραπάνω κιλά, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη βρετανική επιστημονική έρευνα, που συσχετίζει τον «φωτεινό» ύπνο με την παχυσαρκία.

Διαβάστε Περισσότερα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Οι άνθρωποι της μέσης και τρίτης ηλικίας που έχουν συνηθίσει να παίρνουν καθημερινά τον μεσημεριανό υπνάκο τους, μπορεί να αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιδημιολογική έρευνα.

Διαβάστε Περισσότερα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Σύμφωνα με μια μελέτη, η οποία δημοσιεύεται στο περιοδικό PLOS ONE, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ελσίνκι, απέδειξαν ότι ο ανεπαρκής ύπνος αυξάνει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακή νόσο και για διαβήτη τύπου 2.

Διαβάστε Περισσότερα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό Science, ένας καλός νυκτερινός ύπνος, «καθαρίζει» το πνεύμα. Οι ερευνητές, χρησιμοποιώντας πειραματόζωα (ποντικούς), έδειξαν για πρώτη φορά, ότι κατά τη διάρκεια του ύπνου, μπορεί να αυξάνεται το διάστημα ανάμεσα στα νευρικά κύτταρα, γεγονός το οποίο επιτρέπει στον εγκέφαλο να απομακρύνει άχρηστες ουσίες οι οποίες συσσωρεύονται κατά τις ώρες εγρήγορσης.

Διαβάστε Περισσότερα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύεται στο περιοδικό SLEEP, ο πολύ λίγος ύπνος (έξι ώρες η λιγότερο), και ο πάρα πολύς ύπνος (10 ώρες ή περισσότερο), συνδέονται με διάφορες χρονιές νόσους- περιλαμβανομένης της στεφανιαίας νόσου, του διαβήτη, της κατάθλιψης και της παχυσαρκίας- σε ενήλικους ηλικίας 45 ετών και άνω.

Διαβάστε Περισσότερα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύεται στο περιοδικό Nature Neuroscience, μια ανάμνηση φόβου μειώθηκε, εκθέτοντας τα άτομα στην ανάμνηση αυτή, αρκετές φορές κατά τη διάρκεια του ύπνου. Είναι η πρώτη φορά που, κατά τη διάρκεια του ύπνου επιτυγχάνεται αυτού του είδους ο χειρισμός της συναισθηματικής μνήμης.

Διαβάστε Περισσότερα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό Journal of Neuroscience, ο ύπνος αυξάνει την αναπαραγωγή των κυττάρων τα οποία συνεχίζουν να δημιουργούν την μυελίνη, δηλαδή την ουσία, η οποία συνεχίζει να δημιουργείται μέσα στον εγκέφαλο και απομονώνει τα νευρικά κύτταρα έτσι ώστε να μη δημιουργείται σύγχυση στη μεταφορά των μηνυμάτων, όπως ακριβώς συμβαίνει συμβαίνει σε ένα σύρμα μεταφοράς ηλεκτρισμού.

Διαβάστε Περισσότερα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Ο ύπνος βοηθά τον εγκέφαλο να αφομοιώνει οτιδήποτε έχουμε μάθει, όμως οι επιστήμονες προσπαθούν να προσδιορίσουν ακριβώς το τι συμβαίνει στον εγκέφαλο για να πραγματοποιηθεί αυτή η διαδικασία της. Σε μια νέα μελέτη, οι ερευνητές εντοπίζουν τις εγκεφαλικές συχνότητες και κάθε περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με την εμπέδωση της γνώσης.

Διαβάστε Περισσότερα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϋ, δείχνει ότι μετά από μια νύχτα με ελλιπή ύπνο, το άτομο έχει την τάση να καταναλώνει τροφές μειωμένης διατροφικής αξίας (junk foods). Στη μελέτη αυτή, η οποία δημοσιεύεται στο περιοδικό Nature Communications, οι ερευνητές, χρησιμοποιώντας την τεχνική της λειτουργικής μαγνητικής τομογραφίας (fMRI), εξέτασαν τους εγκεφάλους 23 υγιών νέων ενηλίκων, πρώτα με τα από ένα κανονικό ύπνο, και εν συνεχεία, μετά από μια νύχτα χωρίς ύπνο.

Διαβάστε Περισσότερα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Ελάχιστη, εάν όχι μηδενική, είναι η σχέση που έχει η διάρκεια του συνηθισμένου ύπνου ενός ανθρώπου κι η σωματική κόπωση που νοιώθει, υποστήριξε Σουηδός ερευνητής και συντονιστής μίας έρευνας προς την κατεύθυνση αυτή.

Διαβάστε Περισσότερα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Σύμφωνα με μια μεγάλη μελέτη ιατρικής παρακολούθησης μεγάλου πληθυσμού, η οποία δημοσιεύεται στο ιατρικό περιοδικό, European Journal of Preventive Cardiology, ο καλός ύπνος, μπορεί να αυξήσει τα οφέλη που προκύπτουν από την άσκηση, την υγιεινή δίαιτα, τη μέτρια κατανάλωση οινοπνεύματος και το μη κάπνισμα, έναντι των ασθενειών της καρδιάς και των αγγείων (CVD).

Διαβάστε Περισσότερα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Μια ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Northwestern, διαπιστώνει ότι ο ύπνος με διακοπές και οι διαταραχές του κιρκαδιακού ρυθμό, δηλαδή του εσωτερικού "ρολογιού" του οργανισμού, μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα την υγεία.

Διαβάστε Περισσότερα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο