Ο διακοπτόμενος ή ανήσυχος ύπνος ενδέχεται να σας καταστήσει πιο ευάλωτους σε κρυώματα. Περίπου 150 εθελοντές κατέγραψαν τη διάρκεια και την αποδοτικότητα του ύπνου τους (η τελευταία ορίσθηκε ως το ποσοστό του χρόνου που περνά κάποιος κοιμώμενος ενώ βρίσκεται στο κρεβάτι) καθημερινά επί 2 εβδομάδες.

Στη συνέχεια τους έβαλαν σε καραντίνα και προκάλεσαν την υγεία τους με ένα ρινοϊό. Κατά τη διάρκεια των επόμενων 5 ημερών, ο κίνδυνος εμφάνισης κρυολογήματος ήταν τρεις φορές υψηλότερος στους συμμετέχοντες των οποίων ο μέσος χρόνος ύπνου τη νύχτα ήταν λιγότερος από 7 ώρες (έναντι 8 ωρών ή περισσότερο) και σχεδόν έξι φορές υψηλότερος για εκείνους με χαμηλότερη από 92% αποδοτικότητα ύπνου (έναντι του 98% ή περισσότερο).

Η μελέτη είναι υπέρ της θεωρίας σύμφωνα με την οποία ο ύπνος είναι σημαντικός για την ανοσοποιητική λειτουργία. Οι άνθρωποι που κοιμούνταν περισσότερο και πιο βαθιά είχαν μεγαλύτερη αντίσταση στις λοιμώξεις. Αν και η σχέση του ύπνου με το ανοσοποιητικό σύστημα είναι πλέον τεκμηριωμένη, αυτά είναι τα πρώτα στοιχεία που δείχνουν ότι ακόμα και οι σχετικά ήσσονος σημασίας ενοχλήσεις στον ύπνο μπορούν να επηρεάσουν την αντίδραση του σώματος σε κρύους ιούς. Έτσι, Δίνει έναν ακόμα λόγο που εξηγεί γιατί οι άνθρωποι θα πρέπει να βρίσκουν χρόνο  στο πρόγραμμά τους για να ξεκουραστούν μια ολόκληρη νύχτα. Οι ενοχλήσεις κατά τον ύπνο ενδέχεται να επηρεάσουν το ανοσοποιητικό σύστημα καθώς αποστέλλει χημικά σήματα που καλούνται κυτταροκίνες. Τα πειράματα που ερευνούν τη σχέση μεταξύ ύπνου και ανοσοποιητικής λειτουργίας συχνά περιλαμβάνουν την έλλειψη ύπνου ή συμμετέχοντες με διαταραχές ύπνου, οι οποίες έχουν συχνά τις ρίζες τους σε ψυχιατρικές παθήσεις που επηρεάζουν άλλες πτυχές της υγείας.

Πηγή: Περιοδικό Archives of Internal Medicine Επιμέλεια θέματος: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline