Εκτύπωση
Κατηγορία: Ύπνος και Υγεία
Εμφανίσεις: 2254
Η εποχή που ζούμε τα τελευταία 20 χρόνια έχει δημιουργήσει ανθρώπους πολυάσχολους, που θέλουν να γεμίζουν τη μέρα τους με πράγματα.
    
Μόνο που στο τέλος συνειδητοποιούν ότι για να τα προλάβουν όλα, η μέρα θα έπρεπε να έχει 30 ώρες αντί 24. Οι ψυχολογικοί λόγοι που το κάνουν αυτό είναι σχετικά προφανείς.
    
Αυτό που όμως δεν μπορούν να καταλάβουν οι περισσότεροι είναι πως για να προλάβεις αυτά που θες, θα πρέπει να μειώσεις ή να αφαιρέσεις κάτι άλλο. Και συνήθως είναι ο ύπνος που την πληρώνει.
    
Το 8ωρο γίνεται 7ωρο, μετά 6ωρο και φτάνει κάποια στιγμή που θυμάσαι ότι η τελευταία φορά που κοιμήθηκες το νορμάλ και αναγκαίο 8ωρο ήταν πριν από ένα χρόνο. Ή όταν πήγαινες δευτέρα λυκείου. Όσα θα διαβάσεις στις υπόλοιπες γραμμές ίσως να τα χεις ξαναδιαβάσει. Όμως η επανάληψη δεν έβλαψε ποτέ κανέναν.
    
Άσε που από την προηγούμενη φορά δεν έχει υπάρξει κάποια πρόοδος σε αυτό το κομμάτι.
    
Δες το ξεκάθαρα. Αν συνεχίσεις σε αυτό το μοτίβο, τότε υποθηκεύεις τον εαυτό σου, υποθηκεύεις ένα ωραίο μέλλον για σένα. Και ανοίγεις την πόρτα σε μια σειρά από άσχημους επισκέπτες. Παχυσαρκία, απώλεια συγκέντρωσης, απώλεια μνήμης είναι κάποια παραδείγματα.
    
Κι αν έρθουν αυτά, τότε θα καλωσορίσουν με τη σειρά τους τα καρδιακά προβλήματα, το αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα και τους ιούς που θα δουν αυτή την αδυναμία, μέχρι και μείωση του εκτιμώμενου χρόνου ζωής σου.
    
Τι μπορείς να κάνεις για να φτάσεις έστω σε ένα τίμιο 7ωρο; Ο Matthew Walker, καθηγητής στο Berkeley, εξηγεί ότι πρώτα πρέπει να καταλάβεις ότι η ουσία βρίσκεται στην ποιότητα του ύπνου. Να κοιμηθείς όσο πιο βαθιά γίνεται.
    
Να το νιώσει ο εγκέφαλος. Ένα λάθος που δεν το πετυχαίνεις αυτό είναι γιατί ξαπλώνεις στο κρεβάτι και σου παίρνει ώρα μέχρι να κοιμηθείς. Βλέπεις τηλεόραση, παίζεις στο κινητό, άρα το μυαλό συνδέει το κρεβάτι με το να μένεις ξύπνιος. Για αρχή λοιπόν, άλλαξε αυτή την σκέψη. Διάβασε το βιβλίο, δες τηλεόραση, παίξε με το κινητό, αλλά όχι πάνω στο κρεβάτι. Πήγαινε στον καναπέ.
    
Ένα άλλο είναι να μειώσεις την καφεΐνη. Ακόμα κι αν είσαι απ’ αυτούς που πίνουν καφέ στις 7 το απόγευμα και μετά κοιμούνται, πάλι χάνεις κάτι.
    
Γιατί όσο η καφεΐνη υπάρχει στον οργανισμό, δεν κοιμάσαι όσο βαθιά θα κοιμόσουν. Μια τρίτη λύση είναι να αφαιρέσεις πράγματα από την καθημερινότητα σου, ώστε να αγχώνεσαι λιγότερο, άρα να κοιμάσαι λίγο πιο εύκολα και να μη στριφογυρνάς τη νύχτα.
    
Πηγή: NPR.org
        
Επιμέλεια θέματος: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline