Η Dr Καρολίνα Κολιοπούλου, Μαιευτήρας - Χειρουργός Γυναικολόγος, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών, Επιστημονικός Συνεργάτης Μαιευτηρίου "ΜΗΤΕΡΑ", εξηγεί στο Υγείαonline.gr, γιατί η συστηματική αεροβική άσκηση, μπορεί να έχει ευεργετικά αποτελέσματα στη καρδιά μας.
    
Η καρδιά είναι ένας μυς και χρειάζεται συστηματική άσκηση για να είναι σε φόρμα. Η αεροβική άσκηση στα όργανα του γυμναστηρίου όπως ο διάδρομος ή έξω στη φύση όπως το γρήγορο βάδισμα, το κολύμπι, το ποδήλατο βοηθούν πολύ. Προσπαθείτε να γυμνάζεστε τουλάχιστον 30-60 λεπτά, 4-6 φορές την εβδομάδα. Προτού ξεκινήσετε όμως ένα πρόγραμμα γυμναστικής συζητήστε το με το γιατρό σας.

Ένα πρόγραμμα που μπορείτε να ακολουθήσετε είναι το εξής: ξεκινήστε με 150 λεπτά/εβδομάδα μέτριας έντασης άσκησης ή 75λεπτά/εβδομάδα υψηλής έντασης άσκηση. Η αεροβική άσκηση θα πρέπει να γίνεται σε διαστήματα τουλάχιστον 10 λεπτών, διάσπαρτα μέσα στην εβδομάδα. Περισσότερα ευεργετικά αποτελέσματα στην καρδιά σας θα έχετε αν βάλετε στόχο να αυξήσετε τη διάρκεια της μέτριας έντασης αεροβικής άσκησης από 150 σε 300 λεπτά/εβδομάδα ή της υψηλής έντασης άσκησης ς σε 150 λεπτά/εβδομάδα.
    

   
Στην άσκηση σας θα πρέπει να συμπεριφερθούν και ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα.

Αν θέλετε να χάσετε βάρος ή να συντηρήσετε μια πρόσφατη απώλεια βάρους, η μέτρια έντασης αεροβική άσκηση (πχ γρήγορο βάδισμα) θα πρέπει να γίνεται για τουλάχιστον 60-90 λεπτά, τις περισσότερες ή ιδανικά όλες τις μέρες της εβδομάδας.
    
Καρολίνα Κολιοπούλου
Μαιευτήρας - Χειρουργός Γυναικολόγος
Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών
Επιστημονικός Συνεργάτης Μαιευτηρίου "ΜΗΤΕΡΑ"

www.drkoliopoulou.gr
        
Επιμέλεια άρθρου υγείας: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline