Εκτύπωση
Κατηγορία: Εγκυμοσύνη και Τοκετός
Εμφανίσεις: 3228

altΟ Παναγιώτης Χριστόπουλος MD, MSc, PhD, IFEPAG, Μαιευτήρας Χειρουργός Γυναικολόγος, Ειδικός Γυναικολόγος Παίδων Εφήβων, Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, εξηγεί στο Υγείαonline.gr, με ποιους τρόπους μπορούν οι γυναίκες κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης να έχουν ξεκούραστα πόδια.

Η εγκυμοσύνη είναι μια από τις ωραιότερες περιόδους της ζωής μιας γυναίκας. Ένα από τα πιο συνηθισμένα φαινόμενα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης  είναι και  το πρήξιμο των κάτω άκρων. Πόδια «βαριά» και κουρασμένα, που πονάνε και πρήζονται. Αυτό συμβαίνει γιατί κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, τα πόδια αναλαμβάνουν να «κουβαλήσουν» μεγαλύτερο βάρος από το συνηθισμένο. Για την αντιμετώπιση αυτού του πραγματικά ενοχλητικού προβλήματος, υπάρχουν στα φαρμακεία προϊόντα με φυσικά φλαβονοειδή, που προέρχονται από το εκχύλισμα των φύλλων της κόκκινης αμπέλου (Vitis vinifera) και χορηγούνται χωρίς συνταγή γιατρού. Επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει  ότι τα προϊόντα αυτά όχι μόνο ανακουφίζουν τα δυσάρεστα συμπτώματα, αλλά και δυναμώνουν τις φλέβες. alt

Το αποτέλεσμα αυτών των δράσεων είναι η διατήρηση της καλής φλεβικής κυκλοφορίας, η μείωση της εμφάνισης οιδημάτων (πρησμένα πόδια) και ανακούφιση από τα ενοχλητικά συμπτώματα όπως αίσθημα βάρους και πόνο.

Τα συγκεκριμένα φυσικά προϊόντα bio - φλαβονοειδή κυκλοφορούν στη χώρα μας σε δισκία, τζελ και κρέμα massage. Ειδικότερα, η κρέμα massage είναι το μοναδικό προϊόν που κυκλοφορεί σε αυτή την κατηγορία, καθώς έχει  εξεταστεί και εγκριθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΜΑ - HMPC / Committee on Herbal Medicinal Products ) και υπάρχει Community Monograph που τεκμηριώνει τις παραπάνω δράσεις και το καλό προφίλ ασφάλειας. Προσοχή: Η λήψη των δισκίων θα πρέπει να αποφεύγεται κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης. alt

Άλλες συμπληρωματικές μέθοδοι για να έχετε ξεκούραστα πόδια κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και όχι μόνο, είναι:
.
•    Αποφεύγετε να φοράτε πολύ στενά παπούτσια και ψηλά τακούνια
.
•    Φροντίστε κατά τη διάρκεια της ημέρας να σηκώνετε όσο το δυνατόν πιο συχνά τα πόδια ψηλά
.
•    Να κάνετε μασάζ στα πόδια σας (με κατεύθυνση από κάτω προς τα πάνω)
.
•    Προσπαθήστε να αποφεύγετε όσο μπορείτε περισσότερο την ορθοστασία
.
•    Φροντίστε όταν είστε ξαπλωμένη να βάζετε ένα μαξιλάρι κάτω από τα πόδια σας ώστε να είναι πιο ψηλά από το υπόλοιπο σώμα
.
•    Να περπατάτε με ίσια μαλακά παπούτσια, εφοδιασμένα με πάτους (πέλματα), τα οποία έχουν κατασκευαστεί για τις ανάγκες της εγκύου (όπως αυτές θα έχουν προκύψει από το σχετικό πελματογράφημα)
.
•    Να γυμνάζεστε. Το περπάτημα ή το κολύμπι  βοηθούν στην  ενδυνάμωση των μυών στα πόδια της εγκύου, εξασφαλίζουν καλύτερη στήριξη της σπονδυλικής στήλης, καλύτερη κατανομή του βάρους και κατ’ επέκταση σταθερότερη βάδιση. Επίσης, επιτελείται καλύτερη κυκλοφορία του αίματος και έτσι μικρότερη κατακράτηση υγρών ή παρουσίαση οιδήματος
.
•    Να έχετε σωστή διατροφή. Μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή, φτωχότερη σε αλάτι, βοηθά στη μη κατακράτηση υγρών, αλλά και στον έλεγχο του σωματικού βάρους το οποίο θα σηκώνουν τα πόδια σας

Παναγιώτης Ν. Χριστόπουλος MD, MSc, PhD, IFEPAG
Μαιευτήρας Χειρουργός Γυναικολόγος
Ειδικός Γυναικολόγος Παίδων Εφήβων
Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών
www.παιδογυναικολογοσ.gr
www.healthylady.gr

Επιμέλεια άρθρου υγείας: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline