H βιομηχανία καλλυντικών προσφέρει ένα ευρύ φάσμα από προϊόντα υψηλών προδιαγραφών, για τη καταπολέμηση των ρυτίδων. Το σημαντικότερο είναι ότι τα καλλυντικά είναι καταναλωτικά αγαθά που υπηρετούν την υγεία και την ομορφιά.
    
Όμως η αλήθεια είναι μια. Χωρίς τη κατάλληλη διατροφή, είναι αδύνατον να πετύχουμε την απόλυτη ισορροπία του δέρματος. Με άλλα λόγια, η ομορφιά επιτυγχάνεται από μέσα προς τα έξω.
    
Τα φρέσκα φρούτα και τα λαχανικά είναι ο φυσικός τρόπος για να έχουμε ένα όμορφο και υγιές δέρμα.  Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα που δρουν πιο ευνοϊκά για να έχουμε μια όμορφη και νεανική εμφάνιση του προσώπου μας.
    
Με ποιες τροφές μπορούμε να πετύχουμε την απόλυτη ισορροπία υγείας του δέρματός μας;
    
1.     Αβοκάντο: Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά τα οποία προστατεύουν τα κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες. Διαθέτει επίσης 18 από τα πιο σημαντικά αμινοξέα απαραίτητα στη σύνθεση πρωτεΐνης στο σώμα. Τα αντιοξειδωτικά, τα αμινοξέα, οι βιταμίνες Ε και C και τα έλαια που περιέχει, βοηθούν στην επανόρθωση των μαλλιών, στην ενυδάτωση της επιδερμίδας και ακόμα στη μείωση των ρυτίδων.
    
2.     Νερό, φρούτα και λαχανικά:  Η καλή ενυδάτωση είναι ίσως το πιο σημαντικό πράγμα για ένα όμορφο και υγιές δέρμα.  Όταν το δέρμα είναι αφυδατωμένο, τότε η γήρανση έρχεται πιο σύντομα.  Ο συνδυασμός πόσιμου νερού, φρούτων και λαχανικών με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό ενισχύει την υγεία του οργανισμού μας και κατά συνέπεια του δέρματός μας. Φρούτα και λαχανικά με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό είναι τα αγγούρια, τα καρπούζια και τα εσπεριδοειδή.
    
3.     Γκουάβα: Το φρούτο γκουάβα είναι ένας καλός φίλος του δέρματός μας. Θεωρείται υπερφρούτο, πλούσιο σε βιταμίνες Α, C, περιέχει Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα, καθώς και φυτικές ίνες. Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο ένα γκουάβα περιέχει 4 φορές τις ίδιες βιταμίνες C με ένα πορτοκάλι. Είναι επίσης πλούσιο σε κάλιο και μαγνήσιο.
    
4.     Στρείδια: Είναι τα φρούτα της θάλασσας. Ξεχωρίζουν για τη περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη Β12, χαλκό, σίδηρο, ψευδάργυρο και διάφορες άλλες θρεπτικές ουσίες. Επιπλέον, η περιεκτικότητα σε λιπίδια του στρειδιού, ελαφρώς υψηλότερη από άλλα θαλασσινά, δίνει το πλεονέκτημα ότι είναι μια καλή πηγή λιποδιαλυτών βιταμινών Α και D. Επίσης, ο ψευδάργυρος που περιέχουν είναι απαραίτητος για την αναγεννητική διεργασία του δέρματος μας.
    
5.     Γλυκοπατάτες: Οι γλυκοπατάτες είναι μια πλούσια πηγή βήτα-καροτίνης, η οποία εξισορροπεί με το pH του δέρματος.  Ο συνδυασμός της β-καροτίνης και των θρεπτικών συστατικών που περιέχουν, είναι ένας μεγάλος αρωγός στον αγώνα κατά της γήρανσης.
    
6.     Μούρα, σμέουρα, βατόμουρα και φραγκοστάφυλα: Λέγονται και φρούτα του δάσους. Είναι φρούτα πλούσια σε αντιοξειδωτικά και περιέχουν πολλά άλλα χρήσιμα συστατικά για να έχουμε ένα όμορφο και υγιές δέρμα.
    
7.     Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα: Πηγές άντλησης ω-3 λιπαρών οξέων αποτελούν τα λιπαρά ψάρια τα οποία παρόλο που περιέχουν αρκετό λίπος, αυτό είναι κυρίως ακόρεστο. Πηγή αποτελούν και τα ιχθυέλαια όπως της ρέγκας, της σαρδέλας, της αντζούγιας, του κολιού, του σολομού, της πέστροφας κ.α. Τα ω3 λιπαρά οξέα έχουν την ιδιότητα να ενυδατώνουν το δέρμα στο τριχωτό της κεφαλής από μέσα προς τα έξω.
    
Πηγή: Υγείαonline.gr
    
Επιμέλεια άρθρου υγείας: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline