Εκτύπωση
Κατηγορία: Δέρμα και Υγεία
Εμφανίσεις: 4098

altΗ Dr. Μαρία Ψωμά MD, PhD, DU, Ιατρός - Βιοπαθολόγος, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών, Μεταπτυχιακό στην "Ιατρική και Χειρουργική της Παχυσαρκίας" στην Ιατρική Σχόλη Πανεπιστημίου Παρισιού (PARIS VI), εξηγεί στο Υγείαonline.gr, ποιες είναι οι 10 τροφές που εάν τις καταναλώσουμε θα αποκτήσουμε ωραίο δέρμα.

Όσο πιο υγιεινές είναι οι τροφές που καταναλώνετε τόσο πιο ωραίο θα φαίνεται το δέρμα σας

1. Αμύγδαλα
alt
Πλούσια σε βιταμίνη Ε, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό. Eθελοντές που κατανάλωναν 14 mg από τη βιταμίνη Ε (περίπου 20 αμύγδαλα) και μετά εκτίθονταν σε UV ακτινοβολία κάηκαν λιγότερο από αυτούς που δεν έφαγαν. Εναλλακτικά 2 κουτ. σούπας φυστικοβούτυρο.

2. Καρότα
alt
Πλούσια σε βιταμίνη Α, η οποία αναστέλλει την υπερπαραγωγή κυττάρων στην επιδερμίδα. Εκεί ενώνονται τα νεκρά κύτταρα και προκαλούν απόφραξη των πόρων. Επίσης αναστέλλει την παραγωγή των καρκινικών κυττάρων. Φάτε 5 καρότα την ημέρα.

3. Μαύρη Σοκολάτα
alt
Περιέχει φλαβονόλες, ισχυρά αντιοξειδωτικά που μειώνουν τη σκληρότητα της επιδερμίδας και προστατεύουν από τον ήλιο. Γυναίκες που έπιναν κακάο καθημερινά (=326 mg φλαβονόλες) είχαν μεγαλύτερη προστασία από τον ήλιο (Journal of nutrition). Φάτε 30γρ μαύρη σοκολάτα ή πιείτε ένα φλιτζάνι κακάο. Εναλλακτικά: blackberries, blueberries, cherries.

4. Λιναρόσπορος
alt
Περιέχει Ω3 που βοηθάει στην εξάλειψη κηλίδων και ρυτίδων. Εθελοντές που κατανάλωναν 2γρ καθημερινά (1/2 κουταλάκι τσαγιού) επί 6 εβδομάδες, εμφάνισαν λιγότερο ερεθισμό και καλύτερα ενυδατωμένο δέρμα. Εναλλακτικά: Λινέλαιο (1 κουταλιά σούπας), σολομό, 14 καρύδια.

5. Πράσινο Τσάι
alt Πιείτε το ζεστό, γιατί τότε απελευθερώνονται οι κατεχίνες, αντιοξειδωτικά με αντιφλεγμονώδεις και αντικαρκινικές ιδιότητες. 2-6 φλιτζάνια την ημέρα βοηθάει στην πρόληψη καρκίνου του δέρματος, αλλά και μπορούν να αντιστρέψουν τις βλάβες από από τον ήλιο (Journal of Nutritional, Biochemistry-2007). Εναλλακτικά: Άσπρο τσάι

6.  Ηλιέλαιο
alt
Περιέχει Ω6, που βοηθάνε ιδιαίτερα τα άτομα με ερεθισμένο, σκληρό δέρμα όπως το έκζεμα. Εναλλακτικά: σογιέλαιο, καλαμποκέλαιο.

7. Σπανάκι
alt

Περιέχει Βιταμίνη C και φυλλικό οξύ. Το 2ο βοηθάει στην επιδιόρθωση του DNA, ενώ η βιταμίνη C βοηθάει στην κατασκευή κολλαγόνου.

8. Γλυκοπατάτες
alt
Επίσης περιέχουν Βιταμίνη C. Έτσι παράγεται περισσότερο κολλαγόνο. 4Mg Βιταμίνη C καθημερινά (1/2 γλυκοπατάτα) επί 3 χρόνια, μείωσαν την εμφάνιση ρυτίδων κατά 11% (American Journal of Clinical Nutrition). Εναλλακτικές: 2 καρότα, 1 πορτοκάλι.

9. Ντομάτες
alt Μαγειρέψτε τες. Τότε απελευθερώνεται το λυκοπένιο, ισχυρό αντιοξειδωτικό, που περιορίζει τις ελεύθερες ρίζες, που προκαλούνται από την ηλιακή ακτινοβολία και καταστρέφεται το δέρμα. 1/2 φλιτζάνι σάλτσα έχει 16mg λυκοπενίου Εναλλακτικά: καρπούζι 1/16

10. Τόνος
alt Περιέχει σελήνιο, το οποίο διατηρεί την ελαστίνη, η οποία διατηρεί την ελαστικότητα του δέρματος . 1/2 κονσέρβα την ημέρα. Εναλλακτικά: 12 βραζιλιάνικα αμύγδαλα ή 4 φέτες γαλοπούλα. Dr. Μαρία Αθ. Ψωμά MD, PhD, DU
Ιατρός - Βιοπαθολόγος - Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών
Μεταπτυχιακό στην "Ιατρική και Χειρουργική της Παχυσαρκίας"
στην Ιατρική Σχόλη Πανεπιστημίου Παρισιού (PARIS VI)

www.psoma.gr

Επιμέλεια άρθρου υγείας: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline