altΠρόληψη κρίσεων δυστονικής κράμπας: Οι κράμπες που προκαλούνται από επαναληπτικές, όχι έντονες δραστηριότητες, μπορεί να προληφθούν ή να ελαχιστοποιηθούν, πολλές φορές, με την προσεκτική εφαρμογή διαφόρων εργονομικών παραγόντων, όπως είναι η αποφυγή υψηλών τακουνιών, η χρήση υποστηρίγματος του καρπού, η ρύθμιση της θέσης του καθίσματος, τα διαλλείματα  και η χρήση άνετων θέσεων του σώματος καθώς και κατάλληλου εξοπλισμού για την εκτέλεση μιας δραστηριότητας.

Η αποφυγή υψηλής έντασης κατά την επιτέλεση ενός έργου, μπορεί να βοηθήσει. Όμως, για τις δραστηριότητες που είναι δύσκολο να τροποποιηθούν, όπως είναι το παίξιμο ενός μουσικού οργάνου, οι κράμπες μπορεί να παραμείνουν πολύ ενοχλητικές.

Πρόληψη κρίσεων νυκτερινής κράμπας

Οι νυκτερινές κράμπες, καθώς και άλλες κράμπες που εμφανίζονται κατά την ανάπαυση, μπορεί να προληφθούν με κανονικές ασκήσεις τεντώματος των μυών, ιδιαίτερα εάν αυτές οι ασκήσεις εκτελούνται πριν από την κατάκλιση. Ακόμη και η απλή άσκηση τεντώματος των μυών της κνήμης, εάν διαρκέσει 10 έως 15 δευτερόλεπτα και επαναληφθεί δύο έως τρείς φορές πριν από την κατάκλιση, μπορεί να αποτελέσει μεγάλη βοήθεια για την πρόληψη της νυκτερινής κράμπας. Αυτή η διαδικασία, μπορεί να επαναλαμβάνεται κάθε φορά που σηκώνεστε για να πάτε στην τουαλέτα την νύκτα και επίσης μια-δύο φορές κατά την διάρκεια της ημέρας.

Εάν οι νυκτερινές κράμπες είναι πολύ έντονες και επαναλαμβάνονται συνεχώς, μπορεί να χρησιμοποιηθούν ειδικά βοηθήματα που τοποθετούνται στα κάτω άκρα, τα οποία μπορεί να βοηθήσουν στην αποτροπή της εμφάνισης κράμπας. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να συμβουλευθείτε έναν ειδικό ιατρό.
 
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο, είναι η επαρκής λήψη ασβεστίου και μαγνησίου. Τα επίπεδα αυτών των δύο στοιχείων στο αίμα, μπορεί να μην είναι αρκετά ευαίσθητα για να δείξουν με ακρίβεια τι συμβαίνει πράγματι στις επιφάνειες των ιστών, όπου εμφανίζεται η υπερδιεγερσιμότητα των νεύρων.

Η καθημερινή λήψη τουλάχιστον 1 γραμμαρίου ασβεστίου, είναι μία ορθή επιλογή, ενώ και το 1,5 γραμμάριο μπορεί να είναι αναγκαίο, ιδιαίτερα για γυναίκες που έχουν κίνδυνο εμφάνισης οστεοπόρωσης. Μια επιπλέον λήψη ασβεστίου πριν από την κατάκλιση, ίσως μπορέσει να αποτρέψει τις κράμπες. alt Η συμπληρωματική λήψη μαγνησίου, μπορεί να είναι πολύ ευεργετική για μερικά άτομα, ιδιαίτερα εάν το άτομο εμφανίζει ανεπάρκεια μαγνησίου. Όμως, το επιπλέον μαγνήσιο, μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνο για τα άτομα που έχουν δυσκολία στην απέκκριση του ασβεστίου, όπως συμβαίνει κατά την νεφρική ανεπάρκεια.

Η εντατική χρήση διουρητικών, συνήθως αυξάνει τις απώλειες σε μαγνήσιο, ενώ η λήψη μεγάλων ποσοτήτων ασβεστίου, τείνουν να αυξάνουν την απέκκριση του μαγνησίου. Τα μαγνήσιο υπάρχει σε πολλές τροφές (στα πράσινα λαχανικά, στο κρέας και το ψάρι, στις μπανάνες, τα βερίκοκα, τα κάστανα και τη σόγια) καθώς και σε διάφορα φάρμακα (αντιόξινα, υπακτικά),όμως μπορεί να είναι χρήσιμη μια καθημερινή συμπληρωματική δόση 50-100 milligrams μαγνησίου. Μοιράζοντας αυτή τη δόση, σε πολλές μικρότερες κατά τη διάρκεια της ημέρας, μειώνεται η τάση για εμφάνιση διάρροιας, που μπορεί να προκαλέσει το μαγνήσιο.

Η βιταμίνη Ε, θεωρείται επίσης από μερικούς, ότι ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο εμφάνισης κράμπας, όμως δεν υπάρχουν επιστημονικές μελέτες που να τεκμηριώνουν αυτό το γεγονός. Επειδή πιστεύεται ότι η βιταμίνη Ε έχει άλλα ευεργετικά αποτελέσματα στην υγεία και δεν είναι τοξική σε συνηθισμένες δόσεις, εγκρίνεται από τους ειδικούς η καθημερινή λήψη 400 μονάδων βιταμίνης Ε, αναγνωρίζοντας βεβαίως, ότι δεν υπάρχει τεκμηρίωση του αποτελέσματός της στις κράμπες.

Πηγή: Υγείαonline.gr

Επιμέλεια άρθρου υγείας: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline