Εκτύπωση
Κατηγορία: Ορθοπεδική και Ρευματολογία
Εμφανίσεις: 1669

altΚατά την έντονη σωματική δραστηριότητα: Όταν εμφανίζονται μυϊκές κράμπες κατά την διάρκεια έντονης σωματικής δραστηριότητα (αθλητισμός, κλπ), οι ειδικοί συνιστούν ασκήσεις τεντώματος των μυών, πριν και μετά την έναρξη του αθλήματος, μαζί με μία επαρκή προθέρμανση («ζέσταμα») και χαλάρωση, ώστε να προληφθούν οι κράμπες.

Έχει μεγάλη σημασία, η επαρκής ενυδάτωση πριν, κατά και μετά την έντονη σωματική δραστηριότητα, ιδιαίτερα εάν η διάρκειά της υπερβαίνει την μία ώρα. Επίσης, θα πρέπει να γίνεται αποκατάσταση των ηλεκτρολυτών που έχουν χαθεί (ιδιαίτερα του νατρίου και του καλίου). Θα πρέπει να αποφεύγεται η υπερβολική κόπωση, ιδιαίτερα όταν ο καιρός είναι θερμός.

Ποιες είναι οι ποσότητες των υγρών που πρέπει να καταναλώνονται;

Οι κατευθυντήριες οδηγίες που αφορούν την ενυδάτωση, θα πρέπει εξατομικεύονται. Στόχος είναι να προληφθεί η υπερβολική απώλεια υγρών (περισσότερη του 2% του βάρους σώματος). Θα πρέπει να γίνεται μέτρηση του βάρους του σώματος, πριν και μετά την άσκηση, για να διαπιστωθεί η ποσότητα των υγρών που χάθηκαν. Ανάλογα με την ένταση και την διάρκεια της άσκησης, την θερμοκρασία και την υγρασία, καθώς και παράγοντες άλλους, η απώλεια των υγρών μπορεί να φθάσει από 0.4 έως 1,8 λίτρα υγρών ανά ώρα.

Πριν από την άσκηση ή το άθλημα, εάν χρειάζεται ενυδάτωση, θα πρέπει να περιλαμβάνει:

•     0,5 λίτρα ανά ώρα, για ένα άτομο βάρους  80 κιλών, τρεις έως τέσσερεις ώρες πριν από την άσκηση.

•     Κατανάλωση αναψυκτικών που περιέχουν νάτριο καί/ή μικρών ποσοτήτων σνάκς ή τροφών που περιέχουν νάτριο, ώστε να προκληθεί δίψα και να διατηρηθούν τα υγρά που έχουν καταναλωθεί.

Κατά την διάρκεια της άσκησης ή του αθλήματος:
 
•     Για τους αθλητές μαραθωνίου, συνιστώνται 0,4 έως 0,8 λίτρα ανά ώρα, αλλά και πάλι αυτές οι δόσεις θα πρέπει να εξατομικεύονται με βάση την απώλεια βάρους σώματος.

•     Τα αναψυκτικά, δεν θα πρέπει να περιέχουν περισσότερο από 10% υδατάνθρακες, ενώ το 7% θεωρείται γενικά το άριστο. Γενικά, η κατανάλωση υδατανθράκων συνιστάται μόνον μετά από μία ώρα, μετά την άσκηση ή το άθλημα.

•     Η αποκατάσταση των ηλεκτρολυτών (νατρίου και καλίου), μπορεί να βοηθήσει στην ηλεκτρολυτική ισορροπία κατά την διάρκεια του αθλήματος, ιδιαίτερα εάν δεν έχει ληφθεί τροφή, το άθλημα υπερβαίνει σε διάρκεια τις τέσσερεις ώρες, ή η θερμοκρασία είναι πολύ υψηλή. alt
Κάτω απ’ αυτές τις καταστάσεις, η προσθήκη μικρών ποσοτήτων αλατιού (0,3γραμ. ανά λίτρο, έως 0,7 γραμ. ανά λίτρο),μπορεί να αντιρροπήσει την απώλεια άλατος με τον ιδρώτα και να ελαχιστοποιήσει την πιθανότητα εμφάνισης παθολογικών καταστάσεων(κράμπες, υπονατριαιμία, κλπ),που έχουν σχέση με την διαταραχή της ισορροπίας των ηλεκτρολυτών.

Μετά την άσκηση ή το άθλημα:

•     Ο αθλητής θα πρέπει να καταναλώσει 1 λίτρο νερό περίπου, για κάθε κιλό που έχασε κατά το άθλημα.

•     Η κατανάλωση αναψυκτικών και διαφόρων σνακς που περιέχουν νάτριο, θα βοηθήσει στην γρήγορη και πλήρη ανάνηψη, διεγείροντας την δίψα και την κατακράτηση των υγρών.

Πως μπορεί να προληφθούν οι μυϊκές κράμπες κατά την εγκυμοσύνη;

Έχει αποδειχθεί, ότι η συμπληρωματική λήψη ασβεστίου και μαγνησίου κατά την εγκυμοσύνη, βοηθά στην πρόληψη της εμφάνισης κράμπας. Η επαρκής λήψη αυτών των δύο μετάλλων κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης, είναι σημαντική για τον λόγο αυτό, αλλά και για άλλους λόγους, αλλά είναι πάντοτε απαραίτητη η παρακολούθηση από ειδικό ιατρό.

Πηγή: Υγείαonline.gr

Επιμέλεια άρθρου υγείας: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline