Η Τίνα Καραΐσκου, Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, ΒSc, Επιστημονική Συνεργάτης Ομάδας ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, εξηγεί στο Υγείαonline.gr, τι είναι η β-γλυκάνη και πως μας βοηθά στη μείωση της χοληστερόλης.
         
Μπορεί να έχετε ακούσει ότι οι φυτικές ίνες είναι θρεπτικές, αλλά ξέρατε ότι μία από τις πιο σημαντικές είναι η β-γλυκάνη, η οποία μειώνει την χοληστερόλη και ενισχύει την υγεία της καρδιάς;
         
Η β-γλυκάνη βρίσκεται στα δημητριακά αλλά σε μεγάλες ποσότητες περιέχεται κυρίως στην  βρώμη, το και το κριθάρι.
         
Ποιες είναι οι ευεργετικές ιδιότητες της β-γλυκάνης;
         
Είναι πλέον αποδεδειγμένο επιστημονικά, ότι η β-γλυκάνη μειώνει την χοληστερόλη. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η ημερήσια κατανάλωση βρώμης με τουλάχιστον 3 γραμμάρια β-γλυκάνης, μείωσε την κακή χοληστερόλη (LDL) κατά 5-7%.
         

   
Πώς η β-γλυκάνη μειώνει τη χοληστερόλη;

         
Η β-γλυκάνη είναι μια διαλυτή φυτική ίνα που επιβραδύνει τη μεταφορά των τροφίμων στο έντερο, έτσι ώστε χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να αφομοιωθούν το σώμα. Επιπρόσθετα, η β-γλυκάνη δεσμεύει τη χοληστερόλη, καθώς διέρχεται από το έντερο, γεγονός που συμβάλλει στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης.
         
Τα ευεργετικά αποτελέσματα εξασφαλίζονται με την ημερήσια πρόσληψη 3 γραμμαρίων β-γλυκάνης από βρώμη, πίτυρο βρώμης, κριθάρι, πίτυρο κριθαριού ή από μίγματα των εν λόγω β-γλυκανών σε συνδυασμό με μια ποικίλη ισορροπημένη διατροφή και έναν υγιεινό τρόπο ζωής.
        
Τίνα Καραΐσκου
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, ΒSc
Επιστημονική Συνεργάτης Ομάδας ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
www.logodiatrofis.gr
        
Επιμέλεια άρθρου υγείας: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline