altH Κάλλια Θ. Γιαννιτσοπούλου, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc, MBA, SRD, υπεύθυνη του Επιστημονικού Διαιτολογικού Κέντρου «Σώμα Υγιές», μέλος του Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων, εξηγεί στο Υγείαonline.gr, γιατί τα φρούτα του καλοκαιριού αποτελούν μια εξαιρετική και δροσερή επιλογή για την καλοκαιρινή μας διατροφή.

Tα καλοκαιρινά φρούτα αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή για ενδιάμεσο απογευματινό ή πρωινό σνακ. Είναι γευστικά, χαμηλά σε λιπαρά και θερμίδες και έχουν πλούσια γεύση. Ακόμα και αν κάποια από αυτά σας δυσαρεστούν, σίγουρα θα βρείτε άλλα που να σας αρέσουν.

Στο παρακάτω κείμενο θα μπορέσετε να μάθετε περισσότερα για την θρεπτική τους αξία:

•     Φράουλες: Οι φράουλες απoτελούν εξαιρετική διατροφική επιλογή καθώς έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C,  φυλλικό οξύ και πολλές αντιοξειδωτικές ουσίες που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες, προστατεύοντάς μας από παθήσεις όπως ο διαβήτης, τα καρδιαγγειακά νοσήματα και οι φλεγμονές. Η περιεκτικότητά τους σε κάλιο και μαγνήσιο συντελεί στην μείωση της αρτηριακής πίεσης και το ιώδιο που περιέχουν βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του θυρεοειδούς και του νευρικού συστήματος.
alt

Θερμίδες
: περίπου 35-45 θερμίδες στα 100 γραμμάρια, ανάλογά με το μέγεθος.

•     Βερίκοκα: Τα βερίκοκα είναι πλούσια σε θρεπτικά στοιχεία που μας είναι απαραίτητα όλο το χρόνο και ειδικά το καλοκαίρι. Η βήτα-καροτίνη που περιέχουν μετατρέπεται σε βιταμίνη Α και παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία της επιδερμίδας μας βελτιώνοντας την όψη της. Επιπλέον τα βερίκοκα περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη C, βιταμίνη Κ, αλλά και σε σίδηρο, ασβέστιο, φώσφορο κ.ά., συμβάλλοντας στην καλύτερη όραση, τη σωστή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και την ελάττωση των συμπτωμάτων της αναιμίας. alt
Θερμίδες: περίπου 25 θερμίδες το ένα μικρού μεγέθους βερίκοκο.

•     Ροδάκινο: Το ροδάκινο αποτελεί πλούσια πηγή φυτικών ινών που βοηθά στην καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος και τη ρύθμιση της καλής εντερικής λειτουργία. Αποτελεί πηγή βιταμίνης C και βιταμίνης Ε  τονώνοντας το ανοσοποιητικό. Επιπλέον, περιέχει μεγάλη περιεκτικότητα νερού και συμβάλλει στην ενυδάτωση του οργανισμού. alt
Θερμίδες: Ένα μέτριο ροδάκινο αποδίδει περίπου 60 θερμίδες.

•     Κεράσια: Ιδανική τροφή για την καλύτερη λειτουργία του εντέρου, χάρη στις φυτικές τους ίνες, ενώ είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες (ανθοκυανίνες), οι οποίες συμβάλλουν κατά των ελεύθερων ριζών. Περιέχουν κι αυτά βιταμίνη C, E, σίδηρο, φυλλικό οξύ, κάλιο, μαγνήσιο και λόγω της αυξημένης περιεκτικότητας σε μελατονίνη βοηθούν στην καλύτερη ποιότητα του ύπνου. alt

Θερμίδες
: Ένα κεράσι περιέχει μόνο 4 θερμίδες, οπότε με 10 κεράσια θα λάβετε μόλις 40 θερμίδες.

•     Πεπόνι: Η υψηλή του περιεκτικότητα σε κάλιο βοηθά όσους έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση και συμβάλλει στην μείωση της κακής LDL χοληστερίνης. Η βιταμίνη C του τονώνει το ανοσοποιητικό μας, ενώ το β-καροτένιο συμβάλλει στην καλή λειτουργία της όρασης. Επιπλέον περιέχει βιταμίνη Α και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ενώ περιέχει επίσης φώσφορο, ασβέστιο, μαγνήσιο κ.ά., συμβάλλοντας στην καλύτερη υγεία των οστών. alt
Θερμίδες: περίπου 35 θερμίδες στα 100 γραμμάρια.

•     Καρπούζι: Το καρπούζι αποτελεί ιδανική πηγή νερού, όπως και φυσική ζάχαρη, δεν περιέχει καθόλου χοληστερόλη και είναι πλούσιο σε βιταμίνη Α, C, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, φυτικές ίνες, λυκοπένιο, κάλιο κ.ο.κ. Τα αντιοξειδωτικά του -και συγκεκριμένα το λυκοπένιο- καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες προστατεύοντας τον οργανισμό από φλεγμονές και τη δημιουργία διάφορων σοβαρών παθήσεων μακροπρόθεσμα, τονώνοντας το ανοσοποιητικό. Ακόμη, η βιταμίνη Β6 που περιέχει βοηθά στην καλύτερη πνευματική υγεία, συμβάλλοντας στη σύνθεση των νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου και το κάλιο ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση. alt
Θερμίδες: περίπου 35 στα 100 γραμμάρια.

•     Σύκα: Συμβάλλουν στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας, βοηθούν στην ενδυνάμωση των οστών με το ασβέστιο που έχουν, ρυθμίζουν την αρτηριακή πίεση καθώς είναι πλούσια σε κάλιο, ενώ με το σίδηρο και τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β βοηθούν τον οργανισμό να παράγει περισσότερη ενέργεια. alt
Θερμίδες: 50-70 θερμίδες ανάλογα με το μέγεθός του.

•     Σταφύλι: Αποτελεί ιδανική πρώτη ύλη για την παραγωγή του αγαπημένου μας ποτού, του κρασιού. Το κόκκινο σταφύλι είναι πλούσιο σε φλαβοβοειδή, αντιοξειδωτικά τα οποία ενισχύουν το ανοσοποιητικό και προστατεύουν την καρδιά. Ακόμη, το σταφύλι είναι διουρητικό, βοηθά στην αποβολή τοξινών από τον οργανισμό μας και περιέχει βιταμίνη C, A, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, κάλιο, ασβέστιο, ενώ θεωρείται και ένα πολύ καλό φάρμακο κατά της δυσπεψίας. alt
Θερμίδες: Οι 15 μικρές ρώγες σταφυλιού αποδίδουν περίπου 50 θερμίδες.

•     Νεκταρίνια: Τροφή πλούσια σε φυτικές ίνες που συμβάλλει στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας. Η περιεκτικότητα του σε νερό αγγίζει το 80%. alt

Θερμίδες
: Δίνει 50 θερμίδες στα 100 γραμμάρια.

•     Μούσμουλα: Καλή πηγή ασβεστίου για όσους αποφεύγουν τα γαλακτοκομικά προϊόντα και φυτικών ινών που συμβάλλουν κατά της δυσκοιλιότητας.
alt
Θερμίδες: δίνουν 42 θερμίδες στα 100 γραμμάρια. Κάλλια Θ. Γιαννιτσοπούλου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, ΜSc, MBA, SRD
Yπεύθυνη του Επιστημονικού Διαιτολογικού Κέντρου "Σώμα Υγιές"
Επιστημονική Συνεργάτης του Κέντρου Διαταραχών Λήψης Τροφής ΑΝΑΣΑ

www.somaygies.gr


Επιμέλεια άρθρου υγείας: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline