Η Αναστασία Δουλγέρη, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc Διατροφής Αθλητών, Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών, εξηγεί στο Υγείαonline.gr, ποιες τροφές θα πρέπει να καταναλώνουν οι γυναίκες που αντιμετωπίζουν το σύνδρομο των πολυκυστικών ωοθηκών. Η αύξηση του βάρους, το οποίο εντοπίζεται κυρίως στην κοιλιακή περιοχή και αποτελεί ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του συνδρόμου, οφείλεται στην παρουσία αυξημένης ινσουλίνης στο αίμα (υπερινσουλιναιμία), η οποία διευκολύνει την αποθήκευση λίπους και δυσκολεύει την καύση του. Η βελτίωση της απορρόφησης σακχάρου από το αίμα μπορεί να βελτιώσει την κατάσταση και η διατροφή σου θα πρέπει να βασιστεί στις αρχές για την πρόληψη του σακχαρώδους διαβήτη. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει ν' αποφεύγεις τη ζάχαρη, να καταναλώνεις τροφές με υδατάνθρακες χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη πλούσιους σε φυτικές ίνες, όπως σαλάτες, λαχανικά, ζυμαρικά και δημητριακά ολικής άλεσης, όσπρια και πολύσπορο ψωμί και να αποφεύγεις τη μεγάλη κατανάλωση πατάτας, ρυζιού, ζυμαρικών και ψωμιού σε ένα γεύμα. Παράλληλα, θα πρέπει ν' αποχαιρετίσεις ή τουλάχιστον να περιορίσεις όσο γίνεται το βούτυρο, την κρέμα γάλακτος, το λίπος, τα τηγανητά και να προτιμάς το ελαιόλαδο, καλαμποκέλαιο, σησαμέλαιο στο μαγείρεμα. Φυσικά θα πρέπει να ενσωματώσεις στη διατροφή σου, αν δεν το έχεις κάνει ήδη και όσο περισσότερα φρούτα μπορείς. Σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών (PCOS), έχει έως και το 15% των γυναικών σε γόνιμη ηλικία, και περιλαμβάνει διαταραχές περιόδου και ωορρηξίας, καθώς και υπογονιμότητα και σακχαρώδη διαβήτη. Αιτίες αποτελούν η γενετική προδιάθεση αλλά και  η επίδραση διαφόρων περιβαλλοντικών παραγόντων. Η απώλεια βάρους, αποτελεί το πρωτο βήμα στην αντιμετώπιση του προβλήματος. Σε ότι αφορά την διατροφή, οι γυναίκες με PCOS πρέπει να ακολουθούν διαιτολόγιο με χαμηλή περιεκτικότητα σε τροφές πλούσιες σε απλά σάκχαρα, που ουσιαστικά επιδεινώνουν την υπερινσουλιναιμία και την ινσουλινοαντίσταση, όπως τα γλυκά, τα αναψυκτικά, η ζάχαρη σε όλες της τις μορφές. Ενθαρύνεται η κατανάλωση ανεπεξέργαστων δημητριακών (ψωμί ολικής αλέσεως, αναποφλοίωτο ρύζι) λαχανικών εποχής, φρούτων με χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο (π.χ. μήλο, εσπεριδοειδή, φράουλες). Μελέτες έχουν δείξει ότι συμπληρώματα διατροφής με μαγνήσιο, βιταμίνη Β6 ή ψευδάργυρο μπορεί να διαδραματίσουν κάποιο θετικό ρόλο για την γυναίκα. Τέλος συστηματική σωματική δραστηριότητα συμβάλλει όχι μόνο στην αντιμετώπιση της ινσουλινοαντίστασης που παρατηρείται, αλλά και στη ψυχική ισορροπία των γυναικών με PCOS. Αναστασία Δουλγέρη
    Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
    MSc Διατροφής Αθλητών
    Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών
    Διαιτολογικό Κέντρο


    Επιμέλεια άρθρου υγείας: Συντακτική Ομάδα
    Υγείαonline