ΘΛΑΣΗ

    Η διάρρηξη ή το τέντωμα ενό§ μυός, σαν αποτέλεσμα ξαφνικής καταπόνησης, μπορεί να προκαλέσει εσωτερική αιμορραγία, πόνο, πρήξιμο και μυϊκό σπασμό. Για παράδειγμα, η θλάση μυών του κάτω μέρους της πλάτης είναι μια πολύ κοινή αιτία πόνων στην πλάτη. Οι θλάσεις είναι πολύ κοινές στους αθλητές. Ο κίνδυνος να πάθει κανείς θλάση μπορεί να περιοριστεί με την εκτέλεση προθέρμανσης, πριν αρχίσει

    οποιαδήποτε αθλητική δραστηριότητα. Οι πρώτες βοήθειες συνίστανται κυρίως στο να βάλουμε το άτομο σε όσο το δυνατόν πιο άνετη θέση και να του δώσουμε ασπιρίνη ή ακεταμινοφέν (για παιδιά κάτω των 16).

    ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΘΛΑΣΗ:
    1Βάλτε παγοκύστη ή κρύα κομπρέσα, για να ελαττώσετε τον • πόνο και το πρήξιμο. Μπορεί επίσης να δώσετε αναλγητικά, για ανακούφιση από τον πόνο.
    2Το τραυματισμένο μέλος πρέπει ν' αναπαυτεί σε υπερυψωμένη θέση για 48 ώρες. Αν έχετε πάθει θλάση στην πλάτη, ξεκουραστείτε ξαπλωμένοι μέχρι να ελαττωθεί ο πόνος.
    3Αφού ξεκουράσετε το μυ για 48 ώρες, πρέπει ν' αρχίσετε • φυσιοθεραπεία όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, για να προλάβετε μακροπρόθεσμη βλάβη.