altΗ Αναστασία Δουλγέρη, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc Διατροφής Αθλητών, Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών, αναφέρει στο Υγείαonline.gr, 10 έξυπνους τρόπους αδυνατίσματος, με τους οποίους μπορείτε να κάνετε δίαιτα και ταυτόχρονα να αισθάνεστε χορτάτοι!

    Πριν από λίγο καιρό μια κοπέλα με επισκέφτηκε στο γραφείο μου και μου δήλωσε εξαρχής: «Κυρία Δουλγέρη θέλω να χάσω βάρος αλλά σε καμία περίπτωση δεν θέλω να πεινάσω!» Λογικό, σκέφτηκα… Ποιός θέλει να καταπονήσει τον εαυτό του με το αίσθημα της πείνας; Η αλήθεια βέβαια είναι πως δεν είναι δυνατόν να ακολουθήσει κανείς ένα υποθερμιδικό διαιτολόγιο χωρίς να αισθανθεί έστω και λίγο το αίσθημα της έλλειψης φαγητού ή της πείνας... Ωστόσο, υπάρχουν μερικοί έξυπνοι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να κάνετε δίαιτα και ταυτόχρονα να αισθάνεστε χορτάτοι! 1.   Τρώτε αργά! Θα πρέπει το κύριο γεύμα της ημέρας, αυτό με τις περισσότερες θερμίδες να μην καταναλώνεται γρήγορα. Ο εγκέφαλος χρειάζεται σχεδόν 20 λεπτά από την έναρξη του γεύματος για να λάβει το σήμα του κορεσμού. Μασάτε λοιπόν αργά, χρησιμοποιείστε μαχαιροπίρουνο και ξεγελάστε την πείνα σας. 2.   Τρώτε σαλάτα μαζί με το γεύμα σας! Τα λαχανικά περιέχουν φυτικές ίνες οι οποίες διογκώνονται στο εσωτερικό του στομάχου και ασκούν πίεση στα τοιχώματα του. Αυτές οι πιέσεις προκαλούν μερική διάταση του στομάχου, δηλαδή επιφέρουν κορεσμό! Έτσι δεν πεινάμε ενώ έχουμε φάει μόλις μια σαλάτα. 3.   Γενικά, εκτός από τις σαλάτες και τα φρούτα και όλα  τα προϊόντα ολικής αλέσεως (ψωμί, μακαρόνια, δημητριακά πρωινού) επιφέρουν κορεσμό! Για τον λόγο αυτό αποτελούν πολύτιμο αρωγό στην προσπάθεια σας να χορτάσετε καθώς κάνετε δίαιτα. 4.   Πίνετε πολύ νερό! Τα καλά επίπεδα ενυδάτωσης απομακρύνουν κάθε αίσθημα κόπωσης και εξάντλησης! Έτσι, ακόμη και το αίσθημα της πείνας φαίνεται πιο νωθρό όταν πίνουμε επαρκείς ποσότητες νερού. Φροντίστε να αγγίζετε τα 2 λίτρα ημερησίως. 5.   Τρώτε σούπες! Χορτόσουπες, κρεατόσουπες, ψαρόσουπες! Όταν χρησιμοποιηθεί μικρή ποσότητα λίπους, οι φυτικές ίνες των λαχανικών σε συνδυασμό με το νερό που περιέχουν συμβάλουν στο αίσθημα κορεσμού και πληρότητας. alt
    6.
      Μην παραλείπετε την πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας. Μοσχάρι, χοιρινό, κοτόπουλο, γαλοπούλα, ψάρια, θαλασσινά καθώς και το αβγό θα πρέπει να ενταχθούν ισορροπημένα στο καθημερινό σας διαιτολόγιο. 7.   Τρώτε καθημερινά δυο κουταλιές της σούπας κορινθιακή σταφίδα καθόλα την διάρκεια της ημέρας. Έχει αποδειχθεί ότι αυτός ο πολύτιμος ελληνικός θησαυρός μειώνει το αίσθημα της πείνας. 8.   Είναι σίγουρο πως για τον κάθε ένα υπάρχει μια συγκεκριμένη ώρα της ημέρας κατά την οποία πεινάει  περισσότερο. Φροντίστε εκείνη την χρονική στιγμή να απασχοληθείτε με κάτι άλλο. Αν π.χ. νιώθετε πως πεινάτε αμέσως μετά το μεσημεριανό φαγητό, φροντίστε να κάνετε κάποια δουλειά μέσα στο σπίτι ή ένα χαλαρωτικό ντούζ. Αν η πείνα σας είναι πιο έντονη τις απογευματινές ώρες  φροντίστε να κάνετε έναν περίπατο ή την γυμναστική σας. 9.   Έχετε πάντα κομμάτια από καθαρισμένο καρότο ποτισμένο σε λεμόνι, ξύδι ή και wasabi για τους πιο τολμηρούς. Είναι το ιδανικό σνακ για να κατευνάσει την πείνα σας. 10.   Πλένετε συχνά τα δόντια σας! Το αίσθημα φρεσκάδας και καθαριότητας στη στοματική κοιλότητα θα μειώσουν τις πιθανότητες ενός καταστρεπτικού τσιμπολογήματος. Αναστασία Δουλγέρη
    Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
    MSc Διατροφής Αθλητών
    Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών

    www.doulgeri.gr

    Επιμέλεια άρθρου υγείας: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline